news/content
نسخه قابل چاپ
1380/12/23

دیدار رئیس‌ و اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار رئیس‌ و اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ این‌ مجلس‌ را مظهر مردم‌سالاری‌ دینی‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ صریح‌ و آشکار دشمن‌ در مخالفت‌ با نظام‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ در ایران‌، مجموعه‌ نظام‌، و نخبگان‌ جامعه‌ را به‌ حراست‌ و حفاظت‌ از عناصر اقتدار و صلابت‌ نظام‌ اسلامی‌ فراخواندند و تصریح‌ کردند: برغم‌ تصور باطل‌ دشمن‌، آحاد مردم‌ معتقد به‌ نظام‌ هستند و هرگونه‌ تلاش‌ دشمن‌ با ناکامی‌ مواجه‌ خواهد شد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ ویژگیهای‌ نظام‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ و تفاوت‌های‌ آن‌ با دموکراسی‌های‌ غربی‌، جمهوری‌ اسلامی‌ را یک‌ حقیقت‌ واحد برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: در نظام‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ رعایت‌ حق‌ مردم‌ در تمام‌ موارد، برگرفته‌ از اراده‌ و تشریع‌ الهی‌ و یک‌ تکلیف‌ شرعی‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ انتخاب‌ اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ از جانب‌ مردم‌ و همچنین‌ حضور افراد آشنا با معیارهای‌ اسلامی‌ و نظام‌ سیاسی‌ اسلام‌ در این‌ مجلس‌ تأکید کردند: مجلس‌ خبرگان‌ یکی‌ از حساس‌ترین‌ مراکز نظام‌ اسلامی‌ است‌ که‌ با انجام‌ وظیفه‌ خطیر خود در مقاطع‌ سرنوشت‌ساز، اهمیت‌ و جایگاه‌ مهم‌ خود را به‌ اثبات‌ رسانده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ اظهارات‌ صریح‌ اخیر دشمنان‌ در مخالفت‌ با نظام‌ اسلامی‌ و آشکار کردن‌ نیت‌ باطنی‌ خود افزودند: امروز دشمنان‌، تمام‌ آن‌ مطالب‌ و هشدارهایی‌ را که‌ در طول‌ سالهای‌ گذشته‌ درخصوص‌ هدف‌ اصلی‌ آنان‌ در مخالفت‌ با نظام‌ مردم‌ سالاری‌ دینی‌ بیان‌ می‌شد، آشکارا اظهار می‌دارند.
ایشان‌ یکی‌ از اهداف‌ جنجالهای‌ تبلیغاتی‌ دشمنان‌ را ایجاد تزلزل‌ در صبر و استقامت‌ مسؤولان‌ نظام‌ و مرعوب‌ کردن‌ آنان‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ صبر و استقامت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) در مقابل‌ مصلحت‌ اندیشی‌های‌ موهوم‌ و خیالی‌ برخی‌ افراد خاطرنشان‌ کردند: امام‌ (ره‌) نیز در طول‌ نهضت‌ اسلامی‌ و پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ همواره‌ در معرض‌ اینگونه‌ افراد و همچنین‌ مصالح‌ خیالی‌ آنان‌ بودند اما با صبر حسینی‌ خود در مقابل‌ این‌ وسوسه‌ها و ابراز تردیدها استقامت‌ و ایستادگی‌ کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اسلام‌، و وحدت‌ و همدلی‌ را از عناصر اقتدار و صلابت‌ نظام‌ برشمردند و با تأکید بر لزوم‌ پرهیز مسؤولان‌ از بزرگنمایی‌ اختلافات‌ سلیقه‌ای‌ و همچنین‌ لزوم‌ دقت‌ آنان‌ در اظهارنظرها تصریح‌ کردند: مسؤولان‌ و معتقدین‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ باید همچون‌ گذشته‌، با اتخاذ مواضع‌ صریح‌ از عناصر اقتدار نظام‌ حفاظت‌ و حراست‌ نمایند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آیت‌الله‌ مشکینی‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ با تأکید بر جایگاه‌ نظام‌ اسلامی‌، تشکیل‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در ایران‌ را نعمتی‌ الهی‌ برشمرد و با اشاره‌ به‌ جلسات‌ مجلس‌ خبرگان‌ افزود: آنچه‌ که‌ از مجموع‌ سخنان‌ و مباحث‌ جلسات‌ روزهای‌ گذشته‌ مجلس‌ خبرگان‌ برداشت‌ می‌شود، عشق‌ و علاقه‌ اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ به‌ اسلام‌، نظام‌، رهبری‌ و قانون‌ اساسی‌ و همچنین‌ دلسوزی‌ آنان‌ نسبت‌ به‌ سعادت‌ دنیا و آخرت‌ جامعه‌ و حل‌ مشکلات‌ مردم‌ است‌.
آیت‌الله‌ امینی‌ نایب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ نیز در این‌ دیدار در سخنانی‌ گزارشی‌ از جلسات‌ مجلس‌ خبرگان‌ و محورهای‌ نطق‌های‌ قبل‌ از دستور این‌ جلسات‌ بیان‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی