news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1380/07/12

دیدار اعضای‌ مجلس‌ جوانان‌ دانش‌آموز با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار اعضای‌ مجلس‌ جوانان‌ دانش‌آموز با اشاره‌ به‌ امید و اعتقاد فراوان‌ ایشان‌ به‌ نسل‌ نوجوان‌ و جوان‌ تأکید کردند: نوجوانان‌ و جوانان‌، در پرتو تلاش‌ بسیار جدی‌ برای‌ آموختن‌ علم‌ و دانش‌ تعمیق‌ دین‌ و معنویت‌ و فراگیری‌ ارتباط صحیح‌ و سالم‌ اجتماعی‌، آینده‌ روشن‌ کشور را پایه‌ریزی‌ خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار صمیمی‌ مقطع‌ نوجوانی‌ را در زندگی‌ انسان‌ یک‌ گنجینه‌ و از بهترین‌ و زیباترین‌ مقاطع‌ زندگی‌ توصیف‌ کردند و افزودند: نوجوانان‌ عزیز باید با تلاش‌ و پشتکار و امید به‌ "زندگی‌ و آینده‌" استعدادها و قابلیتهای‌ خود را بعنوان‌ ذخائر عظیم‌ این‌ گنجینه‌ شکوفا کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ علم‌ و دانش‌ را کلید اصلی‌ حرکت‌ کشور خواندند و افزودند: پیشرفت‌ کشور نیازمند حرکت‌ علمی‌ بسیار قوی‌ است‌ که‌ پایه‌هایش‌ را باید در محیطهای‌ دانش‌آموزی‌ ایجاد کرد و بهمین‌ دلیل‌ است‌ که‌ درس‌ خواندن‌ مهمترین‌ کار دانش‌آموزان‌ و عبادت‌ بشمار می‌آید.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، دینداری‌ را بال‌ دوم‌ حرکت‌ و پیشرفت‌ جامعه‌ برشمردند و افزودند عزیزان‌ نوجوان‌ و جوان‌ می‌توانند با تعهد به‌ ظواهر دینی‌ افزایش‌ معرفت‌ دینی‌ و بویژه‌ تقویت‌ ارتباط معنوی‌ با پروردگار، دلهای‌ خود را به‌ نور ایمان‌ و جذبه‌ الهی‌، "آباد و روشن‌" و مملو از عشق‌ و امید سازند. ایشان‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ را به‌ قرائت‌ قرآن‌، تأمل‌ در معانی‌ آیات‌ این‌ کتاب‌ الهی‌ و نماز با توجه‌ توصیه‌ کردند، و خطاب‌ به‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ کشور افزودند دلهای‌ با صفای‌ خود را با پالایش‌ دائم‌ معنوی‌، هر روز نورانی‌تر کنید تا با عنایت‌ پروردگار مهربان‌، به‌ انسانهای‌ صالح‌ تبدیل‌ شوید.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تلاشهای‌ دشمنان‌ برای‌ ترویج‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ فساد در مدارس‌، خاطرنشان‌ کردند:
دشمن‌ درصدد است‌ نسل‌ جوان‌ کشور را به‌ نسلی‌ بی‌اعتقاد، بی‌ریشه‌ و سست‌ عنصر تبدیل‌ کند که‌ مسؤولان‌ و جوانان‌ باید با هوشیاری‌ و برخورد صحیح‌ این‌ تلاش‌ را خنثی‌ نمایند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تأثیر سستی‌ ایمان‌ در بروز برخی‌ ناهنجاریهای‌ اجتماعی‌ و تنازعات‌ سیاسی‌ در جامعه‌، بروز کشمکش‌های‌ سیاسی‌ و حزبی‌ را در مدارس‌ و دبیرستانها خطری‌ بزرگ‌ برشمردند و بر لزوم‌ مراقبت‌ کامل‌ مسؤولان‌ و دانش‌آموزان‌ برای‌ جلوگیری‌ از این‌ مسئله‌ تأکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ دانش‌آموزان‌ حاضر در این‌ دیدار توصیه‌ کردند خود را مکمل‌ مجموعه‌های‌ دیگر دانش‌آموزی‌ بدانید و با انجمن‌های‌ اسلامی‌ و بسیج‌ دانش‌آموزی‌ تعامل‌ و همکاری‌ و همدلی‌ کنید.
پیش‌ از این‌ دیدار نماز ظهر و عصر به‌ امامت‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اقامه‌ شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی