news/content
نسخه قابل چاپ
1380/04/04

دیدار جمعی‌ از نونهالان‌ و نوجوانان‌ حافظ و قاری‌ قرآن‌ کریم‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار جمعی‌ از نونهالان‌ و نوجوانان‌ حافظ و قاری‌ قرآن‌ کریم‌ که‌ در مؤسسه‌ جامعه‌ القرآن‌ الکریم‌ دوره‌های‌ آموزشی‌ را گذرانده‌اند از حفظ و فهم‌ قرآن‌ بعنوان‌ ذخیره‌ای‌ ارزشمند برای‌ تمام‌ دوران‌ عمر انسان‌ یاد و تأکید کردند: باید از این‌ ذخیره‌ با ارزش‌ در جهت‌ تدبر در قرآن‌ و وسعت‌ و عمق‌ بخشیدن‌ به‌ معلومات‌ قرآنی‌ استفاده‌ شود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ مهم‌ خانواده‌ها در فراگیری‌ قرآن‌ از جانب‌ فرزندان‌، لزوم‌ ایجاد شوق‌ و رغبت‌ در میان‌ نونهالان‌ و نوجوانان‌ بمنظور آشنایی‌ با قرآن‌ و پرهیز از هرگونه‌ اجبار در این‌ خصوص‌ را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید همزمان‌ با آموزش‌ و حفظ قرآن‌، مبانی‌ فکری‌ و استدلالی‌ قرآن‌آموزان‌ از طریق‌ آثار شهید مطهری‌ و دیگر بزرگان‌، استحکام‌ یابد تا این‌ نونهالان‌ و نوجوانان‌ در آینده‌ در خدمت‌ اسلام‌، قرآن‌ و اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ قرار گیرند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ آموزش‌ مبانی‌ متقن‌ و صحیح‌ دینی‌ به‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ خاطرنشان‌ کردند: در مورد مسائل‌ جاری‌ کشور نیز باید آگاهیهای‌ لازم‌ به‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ داده‌ شود تا ذهن‌ آنان‌ در خلا قرار نگیرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در این‌ دیدار سیدمحمدحسین‌ طباطبایی‌ حافظ خردسال‌ قرآن‌ کریم‌ را مورد تفقد قرار دادند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ طباطبایی‌ رئیس‌ مؤسسه‌ جامعه‌ القرآن‌ الکریم‌ به‌ بیان‌ گزارشی‌ از فعالیتهای‌ این‌ مؤسسه‌ در خصوص‌ تربیت‌ حافظ و قاری‌ قرآن‌ کریم‌ در میان‌ نونهالان‌ و نوجوانان‌ پرداخت‌ و گفت‌: مؤسسه‌ جامعه‌ القرآن‌ الکریم‌ هم‌ اکنون‌ در سراسر کشور دارای‌ 450 حافظ قرآن‌ دختر و پسر نونهال‌ و نوجوان‌ است‌ که‌ تعداد زیادی‌ از آنان‌ حافظ نهج‌البلاغه‌، روایات‌ و اشعار نیز می‌باشند و برخی‌ هم‌ مشغول‌ تدریس‌ به‌ همسالان‌ خود هستند.
در این‌ دیدار تعدادی‌ از حافظان‌ و قاریان‌ خردسال‌، برنامه‌هایی‌ را در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اجرا کردند که‌ ایشان‌ آنان‌ را مورد تفقد قرار دادند.

برچسب‌ها: خانواده؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی