news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/09/10

دیدار جمعی‌ از پزشکان‌ و پیراپزشکان‌ و مدیران‌ بهداری‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار جمعی‌ از پزشکان‌، پیراپزشکان‌ و مدیران‌ بهداری‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، ضمن‌ تجلیل‌ از ایثار و فداکاری‌ گروههای‌ پزشکی‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، به‌ تأثیر یاد و ذکر نمادهای‌ فداکاری‌ و از خود گذشتگی‌ در زندگی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ انسانها اشاره‌ و تصریح‌ کردند: باید روحیه‌ حزب‌اللهی‌، ایثار، آمادگی‌ برای‌ حضور در میدانهای‌ دشوار و فدا کردن‌ منافع‌ شخصی‌ در مقابل‌ منافع‌ بزرگ‌ و آرمانی‌ جمعی‌، همواره‌ در جامعه‌ حفظ و ارج‌ نهاده‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، پیشرفت‌ و سعادت‌ هر کشور و جامعه‌ای‌ را در گرو فداکاری‌ و حضور در میدانهای‌ دشوار دانستند و خاطر نشان‌ کردند: ایثار، جانفشانی‌ و حماسه‌ رزمندگان‌ اسلام‌ و نیروهای‌ پشتیبان‌ آنها در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، سرمایه‌ بزرگی‌ برای‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و پایه‌ مستحکم‌ این‌ نظام‌ است‌.
ایشان‌ با انتقاد از برخی‌ تلاشها برای‌ تخطئه‌ روحیه‌ ایثار و فداکاری‌ و ارزشهای‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و جلوه‌ دادن‌ منکرات‌ به‌ عنوان‌ معروف‌ و معروفها به‌ عنوان‌ منکر تصریح‌ کردند: رسیدن‌ به‌ هدفهای‌ بزرگ‌ مادی‌ و معنوی‌ برای‌ کشور، با حفظ روحیه‌ از خود گذشتگی‌ و ایثار در جامعه‌ و عمق‌ بخشیدن‌ به‌ آن‌ امکان‌پذیر است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ مقابله‌ با هرگونه‌ تلاش‌ برای‌ کمرنگ‌ کردن‌ ارزشهای‌ انقلاب‌ و دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ خاطرنشان‌ کردند: تنها راه‌ رهایی‌ بشریت‌ از ظلم‌ و ستم‌ قدرتهای‌ بزرگ‌، اعتقاد به‌ راه‌ اسلام‌ و ایمان‌ به‌ خدا و حاکمیت‌ دین‌ خدا است‌ و مکاتب‌ دیگر در تأمین‌ سعادت‌ انسان‌ ناکام‌ مانده‌اند.
در این‌ دیدار که‌ سردار سرلشکر رحیم‌ صفوی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ و آقای‌ دکتر فرهادی‌ وزیر بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ نیز حضور داشتند پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ دکتر عرب‌ مسؤول‌ بسیج‌ جامعه‌ پزشکی‌، بر پایبندی‌ بسیجیان‌ کادر پزشکی‌ کشور به‌ آرمانهای‌ انقلاب‌ و امام‌ (ره‌) و آمادگی‌ برای‌ دفاع‌ از این‌ آرمانها در هر شرایطی‌ تأکید کرد.
خاطر نشان‌ می‌شود در این‌ دیدار هفتصد نفر از گروههای‌ پزشکی‌ فعال‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، در جبهه‌های‌ نبرد حضور داشتند.
در پایان‌ این‌ دیدار حاضران‌، پس‌ از اقامه‌ نماز جماعت‌ مغرب‌ و عشا به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، روزه‌ خود را به‌ همراه‌ ایشان‌ افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی