news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/09/08

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان

همزمان‌ با آغاز ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، ماه‌ ضیافت‌ الهی‌ محفل‌ نورانی‌ قرآن‌ با حضور جمعی‌ از حافظان‌، قاریان‌ و اساتید برجسته‌ قرآن‌ از سراسر کشور عصر امروز در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برگزار شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ مراسم‌ معنوی‌، فراگیری‌ روخوانی‌ و تجوید قرآن‌ و تلاوت‌ آن‌ را مقدمه‌ فهم‌ سخن‌ خداوند برشمردند و بر لزوم‌ تدبر در معانی‌ قرآن‌ کریم‌ تأکید کردند.
ایشان‌ لازمه‌ درک‌ مفاهیم‌ و معانی‌ قر آن‌ را، انس‌ با قرآن‌ و احاطه‌ بر آن‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند، همه‌ باید برای‌ فهم‌ مفاهیم‌ قرآن‌ کریم‌ تلاش‌ نمایند تا با سخن‌ خداوند و دستورات‌ الهی‌ آشنا شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ لزوم‌ گنجاندن‌ آشنایی‌ با مفاهیم‌ قرآن‌ در مسابقات‌ قرآنی‌ را یادآور شدند و ضمن‌ توصیه‌ به‌ قاریان‌ قرآن‌ برای‌ یادگیری‌ مفاهیم‌ و معانی‌ کلام‌ الله‌ مجید، آن‌ را در بالا رفتن‌ کیفیت‌ تلاوت‌ مؤثر دانستند.
در این‌ مراسم‌ حدود 600 نفر از حافظان‌، قاریان‌، اساتید و دست‌اندرکاران‌ امور قرآنی‌ کشور حضور داشتند که‌ تعدادی‌ ازقاریان‌ و حافظان‌ برجسته‌ آیاتی‌ از کلام‌ الله‌ مجید را در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تلاوت‌ کردند و برنامه‌ همخوانی‌ ومناجات‌ نیز در این‌ محفل‌ قرآنی‌ اجرا شد.
در این‌ مراسم‌ نورانی‌ قرآن‌، دکتر محمد حسین‌ طباطبایی‌ حافظ و مفسر خردسال‌ قرآن‌ کریم‌ نیز حضور داشت‌ که‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ وی‌ را مورد محبت‌ قرار دادند.
شرکت‌کنندگان‌ در این‌ مراسم‌ نماز مغرب‌ و عشا را به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ کردند.
خاطرنشان‌ می‌شود بعد از اقامه‌ نماز، قاریان‌، حافظان‌ و اساتید قرآن‌، در فضایی‌ صمیمی‌ و معنوی‌ روزه‌ خود را به‌ همراه‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی