news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/11/10

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار کارگزاران‌ حج‌ ابراهیمی‌ در سال‌ جاری‌، حج‌ را مظهر تجلی‌ سیاستهای‌ بین‌المللی‌ و جهانی‌ اسلام‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ برای‌ مخدوش‌ کردن‌ چهره‌ واقعی‌ اسلام‌ و انکار جوانب‌ سیاسی‌ اسلام‌ و حج‌ تصریح‌ کردند: در حج‌ باید هویت‌ واقعی‌ اسلام‌ و عزت‌ کنونی‌ ملتهای‌ اسلامی‌ که‌ ناشی‌ از برافراشته‌ شدن‌ پرچم‌ حکومت‌ دینی‌ در ایران‌ است‌، نشان‌ داده‌ شود.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ دین‌ اسلام‌، برنامه‌ای‌ عملی‌ برای‌ اداره‌ زندگی‌ انسان‌ و جامعه‌ بشری‌ است‌، اقدام‌ پیامبر (ص‌) در تشکیل‌ حکومت‌ اسلامی‌ و رنج‌ و محنتهای‌ حضرت‌ علی‌ (ع‌) برای‌ تشکیل‌ حکومت‌ دینی‌ را در همین‌ راستا، ارزیابی‌ کردند و افزودند: بر خلاف‌ القائات‌ دشمنان‌ که‌ حفظ آبروی‌ دین‌ را در لزوم‌ جدایی‌ آن‌ از سیاست‌ مطرح‌ می‌کنند، در هر عرصه‌ای‌ که‌ دین‌ وارد شود و اهل‌ دین‌ با دین‌ به‌ میدان‌ بیایند، بدون‌ تردید بر اساس‌ سنت‌ تخلف‌ناپذیر الهی‌ پیروزی‌ و موفقیت‌ برای‌ اهل‌ دین‌ خواهد بود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ عزت‌ کنونی‌ ملت‌ ایران‌ و دنیای‌ اسلام‌ را نتیجه‌ اقدام‌ ارزشمند امام‌ خمینی‌ (ره‌) در تشکیل‌ حکومت‌ دینی‌ و سردادن‌ فریاد جداناپذیری‌ دین‌ از سیاست‌ از قلب‌ حوزه‌های‌ دینی‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: دشمنان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌ گرفتن‌ عزت‌ ملت‌ ایران‌ و جلوگیری‌ از الگو شدن‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در دنیا، در تلاش‌ هستند تا ملت‌ ایران‌ را از دین‌ و ایمان‌ دور نمایند و آنان‌ را از حرکت‌ اسلامی‌ خود پشیمان‌ جلوه‌ دهند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با انتقاد از سخنان‌ نابخردانه‌ برخی‌ افراد که‌ از حرکت‌ اسلامی‌ و عزت‌ اسلامی‌ ملت‌ ایران‌ اظهار ندامت‌ می‌کنند، تصریح‌ کردند: ملت‌ ایران‌ که‌ به‌ برکت‌ اسلام‌ عزیز و سرافراز شده‌ است‌، تا آخرین‌ نفس‌ از این‌ عزت‌ اسلامی‌ دست‌ بر نخواهد داشت‌. ولی‌ امر مسلمین‌ سرافرازی‌ کنونی‌ ملت‌ مسلمان‌ فلسطین‌ و ایستادگی‌ آنان‌ در مقابل‌ دشمن‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ را نتیجه‌ نشان‌ داده‌ شدن‌ هویت‌ واقعی‌ اسلام‌ در ایران‌ دانستند و تأکید کردند: بنای‌ مستحکم‌ و فاخر نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ امروز مایه‌ مباهات‌ و عزت‌ ملتهای‌ اسلامی‌ است‌.
ایشان‌ وظیفه‌ حکومت‌ اسلامی‌ را خارج‌ کردن‌ انسانها از زمینه‌های‌ مختلف‌ فردی‌ و اجتماعی‌ ظلمات‌ به‌ سوی‌ نور برشمردند و افزودند: یکی‌ از علل‌ بسیار مهم‌ شکل‌گیری‌ بنای‌ عظیم‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و دوام‌ آن‌ در مقابل‌ فشارهای‌ صاحبان‌، نورانیت‌ مردم‌، قوانین‌ و مسؤولان‌ مخلص‌ و مؤمن‌ این‌ نظام‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خاطر نشان‌ کردند: موفقیت‌ کامل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در ابعاد مختلف‌ در گرو تعمیم‌ این‌ نورانیت‌ به‌ تمام‌ بخشها و قشرهای‌ مختلف‌ جامعه‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ نتیجه‌ بخش‌ بودن‌ و نورانیت‌ حج‌ و تأثیرگذاری‌ ظواهر سیاسی‌ و اجتماعی‌ آن‌ را در گرو شناخت‌ حقیقت‌ حج‌ و ارتباط معنوی‌ قوی‌ با خداوند دانستند و افزودند: فعالیتها و زحمات‌ در تمام‌ زمینه‌های‌ سیاسی‌، فردی‌ و اجتماعی‌ حج‌ هنگامی‌ نتیجه‌ بخش‌ و نورانی‌ خواهد بود که‌ تحمل‌ تمام‌ زحمات‌ و سختیهای‌ امور حج‌ برای‌ خداوند باشد و امور با نیت‌ الهی‌ و به‌ منظور ادای‌ تکلیف‌ انجام‌ گیرد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ ری‌شهری‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و سرپرست‌ زائران‌ ایرانی‌ بیت‌الله‌الحرام‌ در سخنانی‌، حج‌ امسال‌ را با توجه‌ به‌ نامگذاری‌ سال‌ جاری‌ به‌ نام‌ حضرت‌ امیرالمؤمنین‌ علی‌ (ع‌) و همچنین‌ اوج‌گیری‌ انتفاضه‌ مردم‌ فلسطین‌ دارای‌ ویژگی‌ خاص‌ نسبت‌ به‌ سالهای‌ گذشته‌ ارزیابی‌ کرد و گفت‌: با برنامه‌ریزیهای‌ انجام‌ گرفته‌، امید است‌ در حج‌ امسال‌، رهنمودهای‌ حضرت‌ علی‌ (ع‌) بیش‌ از گذشته‌ تجلی‌ یابد و با برگزاری‌ پرشکوهتر مراسم‌ برائت‌ از مشرکین‌ فریاد مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ بهتر از سالهای‌ گذشته‌ انعکاس‌ یابد.
وی‌ همچنین‌ یاد و خاطره‌ امام‌ راحل‌ را به‌ عنوان‌ احیاگر حج‌ ابراهیمی‌ گرامی‌ داشت‌.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی