news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/06/09

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ تأکید کردند: امروز نظام‌ اسلامی‌ سرافرازتر و مستحکم‌تر از گذشته‌ و با بهره‌گیری‌ از اندیشمندان‌ مسلمان‌ و اندیشه‌های‌ نو، توان‌ حضوری‌ قوی‌ در تمام‌ عرصه‌ها را دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از نظام‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ تنها نظامی‌ که‌ پاسخگوی‌ نیازهای‌ واقعی‌ مسلمانان‌ است‌ و آزادی‌ و هویت‌ واقعی‌ را به‌ آنان‌ باز می‌گرداند، یاد کردند و افزودند: در نظام‌ اسلامی‌ رأی‌، خواسته‌ و عواطف‌ مردم‌، تأثیر اصلی‌ را دارد و نظام‌ اسلامی‌ بدون‌ رای‌ و خواسته‌ مردم‌ تحقق‌ نمی‌یابد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تحقق‌ حکومت‌ دینی‌ در ایران‌ به‌ واسطه‌ ایمان‌ دینی‌ و مجاهدت‌ مردم‌ و ایستادگی‌ آنان‌ در صراط مستقیم‌ و همچنین‌ وجود استثنایی‌ و رهبری‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) خاطر نشان‌ کردند: استکبار هیچگاه‌ از توطئه‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ مقابله‌ با حقیقت‌ آشکار و مستحکم‌ نظام‌ اسلامی‌ که‌ در برابر خواستها و تمایلات‌ نظام‌ سرمایه‌داری‌ فاسد و ظالم‌ دنیا ایستاده‌ دست‌ بر نخواهد داشت‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مهمترین‌ روش‌ نظام‌ استکباری‌ را در شرایط امروز برای‌ مقابله‌ با نظام‌ اسلامی‌، تهاجم‌ فرهنگی‌ و بهره‌گیری‌ از ابزارهای‌ رسانه‌ای‌ و تبلیغاتی‌ و افراد منافق‌ و مؤمنین‌ مریض‌القلب‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: دشمن‌ امروز نقطه‌ اصلی‌ تهاجم‌ خود را اسلامیت‌ و فقاهت‌ نظام‌ و اصل‌ ولایت‌ فقیه‌ قرار داده‌ است‌ و البته‌ کسانی‌ که‌ در مقابل‌ این‌ اصل‌ صف‌ آرایی‌ می‌کنند از هیچگونه‌ منطقی‌ برخوردار نیستند زیرا این‌ افراد، حکومت‌ نظامیان‌ کودتاگر و سرمایه‌ داران‌ فاسد، و حکومت‌ فاسدترین‌ انسانها را بر جوامع‌ قبول‌ دارند اما حکومت‌ فقیه‌ عادل‌ را نمی‌پذیرند و ایستادگی‌ در برابر این‌ حقیقت‌ روشن‌، رسوایی‌ آنان‌ را نمایانتر می‌کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر این‌ که‌ نظام‌ اسلامی‌ با یاری‌ خداوند و ایستادگی‌ در مسیر حق‌ بر تمام‌ دشمنها غلبه‌ خواهد کرد، فرمودند: امروز آحاد مردم‌ ایران‌ عاشق‌ اسلام‌، نظام‌ اسلامی‌، امام‌ (ره‌) و علما و معتقد به‌ اصل‌ ولایت‌ فقیه‌ هستند و اگر میدانی‌ همانند دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ وجود آید، مردم‌ با همان‌ شور و ایمان‌ برای‌ دفاع‌ از دین‌ در صحنه‌ حاضر خواهند شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ اساسی‌ و مسؤولیت‌ سنگین‌ علمای‌ دین‌ در حفظ ایمان‌ عمیق‌ مردم‌ خاطر نشان‌ کردند: اولین‌ و مهمترین‌ مسؤولیت‌ علماء، حفظ تقوا می‌باشد زیرا رعایت‌ تقوا زمینه‌ساز حل‌ مشکلات‌ است‌.
ایشان‌ با تأکید بر لزوم‌ ارتباط بیش‌ از پیش‌ علما و حوزه‌های‌ علمیه‌ با قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌، تصریح‌ کردند: علما و حوزه‌ها باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح‌ و انس‌ بیشتر با جوانان‌ و شرح‌ صدر در مقابل‌ این‌ قشر، با زبان‌ مناسب‌ جوان‌، به‌ احساسات‌، نیازها و شبهات‌ نسل‌ جوان‌ پاسخ‌ دهند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آیت‌الله‌ مشکینی‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌، با اشاره‌ به‌ جایگاه‌ خطیر این‌ مجلس‌ و سوگندی‌ که‌ نمایندگان‌ خبرگان‌ برای‌ انجام‌ وظایف‌ خود اداء کرده‌اند، گفت‌: وظیفه‌ اصلی‌ خبرگان‌ در مورد چند اصل‌ مهم‌ و محوری‌ قانون‌ اساسی‌ است‌ و نمایندگان‌ این‌ مجلس‌ خود را در برابر خدا، ملت‌ و رهبری‌ برای‌ ادای‌ وظیفه‌شان‌ مسؤول‌ می‌دانند.
همچنین‌ آیت‌الله‌ امینی‌ نایب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ در سخنانی‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشی‌ از نشست‌ اخیر خبرگان‌ گفت‌ در نشست‌ اخیر علاوه‌ بر ادامه‌ بحث‌ برای‌ اصلاح‌ آیین‌ نامه‌ داخلی‌، مسایل‌ روز نیز بررسی‌ و راهکارهایی‌ مطرح‌ شد.
آیت‌الله‌ امینی‌، عمده‌ تهاجم‌ دشمنان‌ و برخی‌ عوامل‌ آنان‌ را زیر سؤال‌ بردن‌ حکومت‌ دینی‌ و ناکارامد نشان‌ دادن‌ نظام‌ اسلامی‌ بیان‌ و از وضعیت‌ فرهنگی‌ کشور ابراز نگرانی‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی