news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/06/26

برگزاری سیزدهمین‌ مجمع‌ سراسری‌ فرماندهان‌ سپاه‌ با حضور فرماندهی کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا امروز در سیزدهمین‌ مجمع‌ سراسری‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از سپاه‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌ عناصر کارامد و انقلابی‌ با دو ویژگی‌ بارز ایمان‌ و آگاهی‌ یاد کردند و با اشاره‌ به‌ گسترش‌ حرکت‌ معنوی‌ و ایمان‌ آگاهانه‌ در جهان‌ تصریح‌ کردند: به‌ برکت‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌، امروز غوغای‌ تجدید حیات‌ معنوی‌ و روی‌ آوردن‌ به‌ معنویت‌ عالم‌ را فراگرفته‌ و اثرات‌ این‌ واقعیت‌ انکارناپذیر در آینده‌ آشکارتر خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ اقدام‌ نظام‌ سلطه‌ جهانی‌ در سازماندهی‌ سه‌ جنگ‌ نظامی‌، اقتصادی‌ و فرهنگی‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ جنگ‌ سیاسی‌ نیز همواره‌ در کنار آنها بوده‌ است‌، افزودند: جنگ‌ تحمیلی‌، حرکتی‌ شتابزده‌ برای‌ مقابله‌ با انقلاب‌ اسلامی‌ بود که‌ در نهایت‌ این‌ جنگ‌ با تمام‌ ضررهای‌ مادی‌ آن‌ به‌ سود جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ تمام‌ شد و ملت‌ ایران‌ توانست‌ بدون‌ کمک‌ از هیچ‌ کشوری‌، در مقابل‌ صف‌ آرایی‌ غرب‌ و شرق‌ بایستد و بدون‌ از دست‌ دادن‌ یک‌ وجب‌ از خاک‌ خود پیروزمندانه‌ از میدان‌ خارج‌ شود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ مقاومت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ در جنگ‌ اقتصادی‌ که‌ از زمان‌ جنگ‌ نظامی‌ آغاز شد خاطرنشان‌ کردند: دشمن‌ جنگ‌ فرهنگی‌ را نیز از اول‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آغاز کرد که‌ این‌ تهاجم‌ بعد از جنگ‌ شتاب‌ گرفت‌ و اکنون‌ دشمن‌ با تمام‌ امکانات‌ فرهنگی‌ خود وارد میدان‌ شده‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ هدف‌ از جنگ‌ فرهنگی‌ را از بین‌ بردن‌ روحیه‌ مقاومت‌ و ایستادگی‌ و پشتوانه‌ ایمان‌، اتکای‌ به‌ نفس‌، وحدت‌ و امید به‌ آینده‌ ملت‌ ایران‌ بیان‌ و تصریح‌ کردند: دشمن‌ در راس‌ جنگ‌ فرهنگی‌ خود، کار رسانه‌ای‌ پرجنجالی‌ را قرار داده‌ ولی‌ به‌ طور قطع‌ جبهه‌ استکبار در جنگ‌ فرهنگی‌ نیز شکست‌ سختی‌ را متحمل‌ خواهد شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، دو پایه‌ مستحکم‌ و غیرقابل‌ زوال‌ ایمان‌ و آگاهی‌، نظام‌ اسلامی‌ را عامل‌ اصلی‌ شکست‌ دشمن‌ در جنگ‌ فرهنگی‌ دانستند و افزودند: حرکت‌ معنوی‌ و ایمان‌ آگاهانه‌ امروز در میان‌ نسل‌ جدید دنیای‌ اسلام‌ رشد، و جاذبه‌ آن‌ در میان‌ کشورهای‌ غیر اسلامی‌ نیز نفوذ یافته‌ است‌ و نظام‌ اسلامی‌ ایران‌ قله‌ رفیع‌ این‌ حرکت‌ اسلامی‌ و ایمان‌ آگاهانه‌ در عالم‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ آثار منفی‌ حرکت‌ ضد دین‌ قرون‌ هجده‌ و نوزده‌ میلادی‌ در دنیای‌ غرب‌، اکنون‌ بصورت‌ فروریزی‌ پایه‌های‌ معنوی‌ در نظامهای‌ غربی‌ و در راس‌ آن‌، آمریکا و بصورت‌ نابودی‌ محیط زیست‌، رواج‌ فحشا، شکاف‌ طبقاتی‌ و جنگ‌ و خونریزی‌ آشکار شده‌ است‌، افزودند: آثار و نتایج‌ حرکت‌ رو به‌ گسترش‌ معنویت‌ در جهان‌ نیز در آینده‌ بر همگان‌ آشکار خواهد شد.
ایشان‌ پیشرفت‌ و توفیقات‌ نظامهای‌ سیاسی‌ و مجموعه‌های‌ انسانی‌ را تنها در گرو حرکت‌ در مسیر هدایت‌ الهی‌ و دو عامل‌ ایمان‌ و آگاهی‌ برشمردند و افزودند: سپاه‌ از جمله‌ این‌ مجموعه‌هاست‌ که‌ در زمینه‌ تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌، تحقیقات‌ علمی‌، پشتیبانی‌ و طراحیهای‌ عملیات‌، از قویترین‌ و غنی‌ترین‌ سازمانهای‌ کشور است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، خدمات‌ و پیشرفتهای‌ فراوان‌ مجموعه‌هایی‌ همچون‌ سپاه‌ و جهاد سازندگی‌ را مرهون‌ روحیه‌ انقلابی‌ و ایمان‌ و معرفت‌ عناصر تشکیل‌ دهنده‌ دانستند و تأکید کردند: دشمن‌ از پشتوانه‌ علمی‌ و هویت‌ ایمانی‌ سپاه‌ هراس‌ و وحشت‌ دارد و تلاش‌ می‌کند از طریق‌ تبلیغ‌ و تلقین‌ و ایجاد دوگانگی‌، در ایمان‌ و وحدت‌ این‌ مجموعه‌ ارزشمند و انقلابی‌ خلل‌ ایجاد کند.
فرمانده‌ کل‌ قوا بر لزوم‌ ارتقای‌ آگاهیهای‌ دینی‌ و ارتباط معنوی‌ با خداوند در مجموعه‌ سپاه‌ تأکید کردند و افزودند: ارتقای‌ انضباط، آموزش‌ و رعایت‌ مقررات‌ نیز باید همواره‌ در دستور کار سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ باشد.
در این‌ مراسم‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ موحدی‌ کرمانی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در سپاه‌ و سردار سرلشکر رحیم‌ صفوی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سخنانی‌ بر آمادگی‌ نیروهای‌ سپاه‌ به‌ منظور اجرای‌ فرامین‌ فرمانده‌ کل‌ قوا تأکید کردند.
در این‌ مراسم‌، سرود جمعی‌ نیز با عنوان‌ "یاوران‌ ولایت‌" در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خوانده‌ شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فرمانده‌ کل‌ قوا امروز همچنین‌ از نمایشگاه‌ دستاوردهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ از جمله‌ ساخت‌ تجهیزات‌ نظامی‌ و مشارکت‌ در طرحهای‌ بزرگ‌ سازندگی‌ بازدید کردند.
در پایان‌ مراسم‌ امروز نماز جماعت‌ ظهر و عصر با حضور جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌ و نیروهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی