news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/05/16

دیدار رایزنان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار رایزنان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در نقاط مختلف‌ جهان‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ پدیده‌ای‌ فرهنگی‌ و جهانی‌ یاد و تأکید کردند: این‌ حادثه‌ عظیم‌ و عمیق‌ فرهنگی‌ موجب‌ تغییر نگرش‌ به‌ اسلام‌ و تفکر دینی‌ در دنیای‌ اسلام‌ و سراسر عالم‌ و ارایه‌ برداشتی‌ نو از اسلام‌ در اداره‌ امور بشریت‌ شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ علت‌ جهانی‌ بودن‌ حادثه‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ را تأثیر فرهنگی‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: انعکاس‌ این‌ پدیده‌ فرهنگی‌ در دنیای‌ اسلام‌، ارایه‌ برداشت‌ و تلقی‌ جدیدی‌ از نقش‌ اسلام‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ زندگی‌ بشر و اداره‌ امور بود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ نقش‌ اسلام‌ را در هدایت‌ یک‌ حرکت‌ عظیم‌ مردمی‌ و اداره‌ کشور و تدوین‌ قانون‌ اساسی‌ مترقی‌ در صحنه‌ عمل‌ نشان‌ داد، خاطرنشان‌ کردند: این‌ پدیده‌ شگفت‌انگیز فرهنگی‌ نشان‌ داد اسلام‌ در حساس‌ترین‌ و مهمترین‌ مسایل‌ جهانی‌ موضعی‌ صریح‌ و قابل‌ دفاع‌ دارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در مورد انعکاس‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ در سطح‌ جهان‌ افزودند: پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، با هدایت‌ و رهبریهای‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) قدرت‌ تأثیر گذاری‌ تفکر دینی‌ را در جهان‌ غرق‌ در مادیات‌ به‌ نمایش‌ گذاشت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ نگرش‌ جدید در مورد اسلام‌ و تفکر دینی‌ در جهان‌ اسلام‌ و سرتاسر عالم‌ بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تأکید کردند: بر همین‌ اساس‌ از همان‌ ابتدای‌ تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌، مراکز نظام‌ سلطه‌ جهانی‌ تلاش‌ دارند با جنجال‌ آفرینی‌ در مقابل‌ این‌ تفکر و پدیده‌ فرهنگی‌ تأثیرگذار و غیر قابل‌ انکار بایستند و آن‌ را وادار به‌ انفعال‌ نمایند، اما با عنایت‌ خداوند توطئه‌ آنان‌ همواره‌ خنثی‌ و با شکست‌ مواجه‌ شده‌ و نظام‌ اسلامی‌ پس‌ از 20 سال‌ همچنان‌ پایدار مانده‌ است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ رسالت‌ سنگین‌ نمایندگان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در دیگر کشورها از آنان‌ به‌ عنوان‌ نمایندگان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و اندیشه‌های‌ امام‌ (ره‌) و عناصر خط مقدم‌ جبهه‌ فرهنگی‌ یاد و تصریح‌ کردند: نمایندگان‌ فرهنگی‌ ایران‌ در کشورهای‌ جهان‌ باید با حکمت‌، تدبیر، هوشیاری‌ و شادابی‌ به‌ انجام‌ رسالت‌ سنگین‌ خود بپردازند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: اساس‌ تفکر اسلام‌ بر تبیین‌ و بیان‌ است‌ و هدف‌ ما ابلاغ‌ این‌ تفکر و برداشت‌ نو از اسلام‌ و نشان‌ دادن‌ برنامه‌ موفق‌ اسلام‌ برای‌ سامان‌ دادن‌ زندگی‌ بشر است‌.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ تسخیری‌ رئیس‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامی‌ گزارشی‌ از فعالیتهای‌ این‌ سازمان‌ در مقابله‌ با ابعاد مختلف‌ تهاجم‌ فرهنگی‌ و گسترش‌ زبان‌ فارسی‌ ارایه‌ کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی