news/content
نسخه قابل چاپ
1378/10/23

دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان، ضمن سخنانی از بی‌عملی و دلبستگی به دنیا به عنوان دو آفت بزرگ و خطرناک برای خواص امت یاد کردند و پاسخگویی به شبهات ذهنی جوانان، با بیان صحیح، منطقی و متقن را لازمه مجاهدت متفکران و مبلغان اسلامی دانستند.
مقام معظم رهبری، اعتماد و اطمینان عمیق مردم به علمای دین را محصول تلاش مخلصانه علما در طول دورانهای مختلف برشمردند و فرمودند: بزرگان دین اسلام در دفاع از حقوق مردم و حقیقت اسلام در ادوار مختلف بگونه‌ای مشی کرده‌اند که اعتماد و اطمینان عمیق مردم را در پی داشته است و این مهم، چیزی نیست که کسی بتواند به راحتی آن را از بین ببرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اقداماتی که در طول سالیان متمادی علیه مقدسات دینی و باورها و عقاید مردم و نیز علیه علمای اسلام صورت گرفته است اشاره کردند و فرمودند : دشمنان اسلام همواره و از روشهای گوناگون تبلیغی و شیوه‌های کارشناسی شده در سرویسهای جاسوسی و امنیتی خود استفاده کرده‌اند تا کارشناسان و ارزشهای دینی را از چشم مردم بیندازند، اما با کمک الهی و تلاش صادقانه و مخلصانه بزرگان دین، نتیجه تلاشهای دشمن به عکس شد و ایمان مردم و بخصوص نسل جوان به علما، روز به روز افزایش پیدا کرد و با حضور شخصیت کم‌نظیری مانند امام بزرگوار (رض) معجزه‌الهی تحقق یافت و با وجود تلاشهای متمرکز دشمن، نظام اسلامی و حاکمیت دین خدا در ایران به منصه ظهور رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد حکومت اسلامی در ایران را ثمره تحقق وعده الهی و در نتیجه حضور نیروهای مؤمن و مخلص در صحنه عمل دانستند و فرمودند: پیروزی و غلبه مؤمنان و مخلصان بر دشمن، یک حکم قاطع الهی و سنت جاریه حق تعالی است که در صحنه عمل و حضور جندالله در میدان مبارزه با دشمن تحقق می‌یابد، بنا بر این نصرت خدا بدون تردید نصیب کسانی است که در صحنه عمل، دین خدا را یاری می‌دهند و به مقابله هوشمندانه با دشمن بر می‌خیزند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی انکار واقعیات و حقایق جامعه اسلامی را یکی از روشهای دشمن برای وانمود کردن عدم کارایی دین دانستند و فرمودند: مبلغین خارجی و ایادی آنها راهپیمایی عظیم مردم در روز جهانی قدس را نادیده گرفتند و در قبال آن سکوت کردند و این روش همیشگی آنها از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون بوده‌است.
مقام معظم رهبری بی‌عملی را یک آفت خطرناک توصیف کردند و فرمودند: عمل، نور است و نورانیت ایجاد می‌کند و قوای موجود انسان در حال رکود، در ظلمت بسر می‌برند، بنا بر این هرگونه عملی که تلاش در راه خدا محسوب شود، باید انجام بگیرد و اکنون که در میدان نظامی، با دشمن مواجه نیستیم، عمل فکری و تبیین، با استفاده از روشها و شیوه‌های هنری و سنتی امری لازم و ضروری، است زیرا عمل فکری یک کار مبنایی است و باید نسبت به آن اهتمام شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه خواص را به اهمیت پرهیز از دلبستگی به دنیا و زخارف آن جلب کردند و فرمودند: برخوردار بودن از زندگی راحت و احترام این و آن، خطر بسیار بزرگی است که ممکن است انسان را دچار غفلت کند و خواص مردم باید از این آفت تهدیدکننده که گام به گام انسان را به ورطه نابودی می‌کشاند، پرهیز کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حل بسیاری از مشکلات ناشی از حاکمیت طولانی طواغیت بر کشور در طول سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را خاطر نشان کردند و فرمودند: با استقرار حکومت اسلامی در ایران بسیاری از معضلات و مشکلات زندگی مردم و پدیده‌های زشتِ ناشی از حکومت طواغیت، از بین رفته است و باید هر چه بیشتر و بهتر تلاش کنیم تا مشکلات جاری بخصوص در زمینه‌های اقتصادی و نیز معضلات اخلاقی و فکری مردم برطرف شود.
مقام معظم رهبری بر نقش علمای اسلام در زمینه تحکیم مبانی حکومت دینی تأکید کردند و فرمودند: امروز باید با شبهات ذهنی جوانان برخوردی متفکرانه و کارشناسانه بشود، زیرا دشمن در صدد شبهه‌پراکنی است و در نقطه مقابل برای مجاهدت علیه دشمن، لازم است، کارشناسان دین و مبلغان اسلامی با بیان صحیح و منطق درست و محکم به تشریح افکار اسلامی و تبیین مواضع اسلامی بپردازند و این کار را به عنوان وظیفه‌ای بسیار مهم و خطیر در نظر بگیرند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پایان سخنانشان با بیان اهمیت بزرگداشت نام و یاد امام خمینی(رض)، اظهار امیدواری کردند که در سایه اهتزاز پرچم پرافتخار امام خمینی در سطح جهان، قرن آینده میلادی به قرن امام تبدیل شود.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی سخنان کوتاهی از حکومت بر بشر به عنوان یک امر الهی یاد کرد و با استناد به آیات الهی و روایات تصریح کرد که خداوند متعال متکفل حکومت بر انسانهاست و تعیین حاکم و ولی نیز باید بر طبق اراده و خواست خداوند انجام شود.
آیت‌الله امینی سخنگوی مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارشی از اجلاسیه سه روزه مجلس خبرگان که در شهر قم تشکیل شد ارائه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی