news/content
نسخه قابل چاپ
1378/10/22

دیدار مسئولین وزارت فرهنگ و آموزش عالی و رؤسای دانشگاهها با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولین وزارت فرهنگ و آموزش عالی و رؤسای دانشگاهها، ایجاد محیط علمی و تحقیقی و همچنین محیط معنوی را در دانشگاهها مورد تأکید قرار دادند و آن را مسؤولیتی اساسی و بسیار مهم برای مسئولین دانشگاهها و استاتید دانستند.
مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم اهتمام جدی دولت و دستگاههای مختلف کشور برای حل مشکلات دانشگاهها خاطر نشان کردند امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب از لحاظ استاد، فضای آموزشی و علمی و استعدادهای طبیعی فرزندان این سرزمین غنی است و باید با پشتیبانی جدی از دانشگاهها و بر طرف کردن مشکلات آنان بنای رفیع علم و دانش بار دیگر در این کشور به وجود آید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم وجود تحقیق و پژوهش و بحث و تبادل نظر علمی را در دانشگاهها، خاطر نشان کردند و افزودند: علاوه بر ایجاد محیط علمی در دانشگاهها، باید در مورد معنویت دانشگاهها و دانشجویان نیز اهتمام جدی شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دغدغه‌های موجود در دانشگاهها ضرورت حفاظت معنوی از نسل جوان را در مقابل تلاشهای به ظاهر سیاسی ولی در باطن خصمانه دشمنان و همچنین انحرافهای اخلاقی مورد تأکید قرار دادند و تصریح کردند: تنها حفاظی که می‌تواند نسل جوان و دانشجویان را در مقابل بازیگریهای دشمنان حفظ کند، دین است و نباید گذاشت معنویت در دانشگاهها تضعیف شود.
مقام معظم رهبری با اشاره به این که امروز دشمن بیشترین اهتمام خود را برای تبدیل دانشگاه به پایگاه ضدیت با اسلام و نظام اسلامی قرار داده است، خاطر نشان کردند: همه موظف به مراقبت از دین و معنویت در محیط دانشگاه و اسلامی کردن دانشگاهها هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلامی کردن دانشگاهها را فراتر از معنای ظاهری آن دانستند و افزودند: اسلامی کردن دانشگاهها به معنای ایجاد بنای مستحکم اسلامی و اعتقادی در نسل جوان و دانشجو است که نقش و تأثیر اساتید در این زمینه، بسیار مهم و استثنایی است.
مقام معظم رهبری در این دیدار، همچنین رؤسا و اساتید دانشگاهها را به تقویت ارتباط معنوی خود با خداوند متعال توصیه و ضررهای فردی و اجتماعی غفلت از یاد خدا را گوشزد کردند.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی، گزارشی از دستور کار سی و نهمین نشست رؤسای دانشگاهها و برنامه‌های وزارتخانه بر اساس برنامه سوم توسعه، ارائه کرد.
در ابتدای دیدار نیز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی