news/content
نسخه قابل چاپ
1378/10/02

دیدار جمعی از شعرا با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان

در شب میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شعرای کشور، امشب افطار را در فضایی صمیمی و آکنده از معنویت میهمان حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.
در این دیدار معنوی و پرشور ابتدا تعدادی از شعرای مرد و زن، اشعاری در خصوص مقام و مرتبه ائمه معصومین (ع) و ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی قرائت کردند و سپس مقام معظم رهبری طی سخنانی به اهمیت شعر در بیان پدیده‌های عالم وجود و دقت شعرا در بیان پدیده‌های آفرینش اشاره کرد و با ذکر این نکته که در شعر امروز نوآوری و پرورش ذهنی مشاهده می‌شود اظهار داشتند: یکی از ظریف‌ترین، فاخرترین و ارزنده‌ترین گوهرهای آفرینش یعنی گوهر شعر و سخنوری نزد شعرا می‌باشد که در مقابل این نعمت نیز تکلیفی بر دوش شاعران گذاشته شده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ادامه سخنانشان فرمودند: مسؤولیت شاعران در انسان سازی و پرورش ملکات انسانی از هر چیز بالاتر است و شاعران در اشعارشان مضامینی مانند صبر، ایمان، امید، وفا، صداقت و صفای انسانها و سایر صفات اخلاقی را پرورش داده و تقویت کنند تا انسانها از حالت بشر جسمانی به بشر عقلانی و اخلاقی هدایت شوند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی