news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/08/20

برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن در حضور رهبر انقلاب

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم امروز در حسینیه امام خمینی (رض) و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
مقام معظم رهبری در پایان این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان برتر بین‌المللی توأم بود، ضمن سخنانی بر ضرورت افزایش رابطه فکری با قرآن کریم در کنار رابطه عاطفی با آن تأکید کردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای از قرآن مجید به عنوان درس زندگی برای آحاد مردم، جامعه، ملتها، دولتها و سیاستمداران یاد کردند و فرمودند: کتاب خدا به عدل، احسان، مجاهدت در برابر کفار و هدایت مؤمنین امر کرده است و سیاست امت اسلامی نیز باید بر همین اساس پی‌ریزی و بنا نهاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی مردم با متن قرآن و تفسیر صحیح آن را عامل مهمی در ممانعت از تحریف دین و حقایق دانستند و فرمودند: دریافت تفسیر از یک منبع مطمئن لازمه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در جهت تفسیر قرآن کریم است زیرا در سایه اعتماد به تفسیر صحیح است که قرآن هدایت خود را بر آحاد مردم مؤمن روشن می‌سازد.
مقام معظم رهبری توجه و گرایش روزافزون جوانان به قرآن کریم طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شدند و در پایان سخنانشان خطاب به جوانان فرمودند: تلاوت آهنگین آیات الهی را فرابگیرد، با تفسیر و ترجمه قرآن هر چه بیشتر آشنا شوید، در معنا و مفهوم عبارات پرمغز قرآن تدبر و تأمل کنید و مطمئن باشید که با ادامه حرکت رو به گسترش قرآنی در کشور، پایه‌های نظام مقدس اسلامی آنچنان مستحکم خواهد شد که هیچ قدرتی، نه امروز و نه در آینده، قادر به ایجاد اندک تزلزلی در آن نخواهد بود.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، حجت‌الاسلام والمسلمین نظام‌زاده نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نفرات برتر این دوره از مسابقات را معرفی کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی