news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/06/27

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام خمینی (ره)، از امام به عنوان روح انقلاب، نظام و کشور یاد و تصریح کردند: سعادت این کشور تنها با ادامه راه و خط امام میسر است و زنده نگه داشتن اندیشه‌ها و افکار امام (ره) از واجب‌ترین امور است.
مقام معظم رهبری با قدردانی از زحمات اعضای ستاد برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام (ره)، به ابعاد مختلف و جذابیت و درخشندگیهای شخصیت امام خمینی (ره ) اشاره کردند و افزودند: برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام یکی از راههای شناساندن بیش از پیش این شخصیت جذاب و افکار ایشان به عاشقان امام بویژه نسل جوان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رابطه خوب و صمیمی امام (ره) با جوانان خاطرنشان کردند: این رابطه خوب، نشان‌دهنده جذابیت افکار و اندیشه‌های امام در میان جوانان است که باید با برنامه‌ریزی صحیح افکار آن بزرگوار همچون چشمه جوشانی در جامعه بویژه در میان نسل جوان و صاحبان اصلی کشور، استمرار داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت امام افزودند: امام خمینی (ره) از نظر شخصیتی دارای ابعاد گوناگونی بود، بگونه‌ای که هم یک فیلسوف، فقیه، معلم اخلاق، اصولی، عارفی بزرگ و ادیب برجسته‌ای بود، هم یک سیاستمدار اندیشمند با بینشی عمیق و نظریاتی جدید بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سعادت کشور را از هر طریقی منوط به زنده نگه داشتن افکار و اندیشه‌های امام (ره) دانستند و تأکید کردند: اگر سعادت کشور، از طریق اعتلای علمی یا عزت و هویت ملی، یا دینداری نظام و مردم، و یا گریز از تحجر مورد نظر باشد، همه موارد تنها از طریق زنده نگه داشتن خط و راه امام است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: آن کس که به نسل علمی کشور، جرأت و جسارت اظهار نظر در مقابل غولهای علمی عالم را داد، امام بود و استقلال و هویت ملی این کشور بواسطه حرکت عظیم امام (ره) به دست آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دورانهای پرفراز و نشیب تاریخ ایران، و این که ملت ایران در طول تاریخ بواسطه رهبران بزرگ توانسته است استعدادهای نامحدود خود را نشان دهد، تصریح کردند: در طول تاریخ ایران و در میان سلسله فرمانروایان، شخصی یافت نمی‌شود که به اندازه امام (ره) به این کشور خدمت و از حیثیت این ملت دفاع کرده باشد.
مقام معظم رهبری با تأکید بر این که حرکت عظیم امام خمینی (ره) بر اساس مجموعه افکار و اندیشه‌هایی شکل گرفت، زنده نگه داشتن افکار و خط امام را از واجب‌ترین امور دانستند و افزودند: دشمنان، بعد از رحلت امام بخصوص در سالهای اخیر سیاست خود را بر امام زدایی متمرکز کرده‌اند، تا حضور معنوی و فکری امام از جامعه گرفته شود؛ و بر همین اساس کسانی هم که وفاداری آنان به خط و راه امام، بیش از دیگران است، از نظر دشمنان، نامطلوب‌تر و مردودتر هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم استخراج و انتشار افکار و سیره امام بخصوص مسایل مورد تأکید آن بزرگوار، خاطر نشان کردند: سعی شود برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام همان سادگی و صفا و صمیمیت امام خمینی (ره) و جنبه‌های شرعی و معنوی رعایت شود.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای انصاری رئیس ستاد برگزاری مراسم یکصدمین سال ولادت امام (ره) ضمن قدردانی از تدبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامگذاری امسال به عنوان سال امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته بزرگداشت سال امام بویژه یکصدمین سال ولادت امام و همچنین نشر و تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی