news/content
نسخه قابل چاپ
1377/09/25

دیدار آقای دانیل آراپ موی رئیس‌جمهور کنیا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای "دانیل آراپ موی" رئیس جمهور کنیا و هیأت همراه با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، لزوم ارتقای بیش از پیش روابط تهران - نایروبی را مورد تأکید قرار دادند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که آقای خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت، گسترش روابط کشورهای آسیایی و آفریقایی را به سود دو طرف دانستند و افزودند: البته برخی سیاستها با ارتقاء روابط کشورهای آسیایی و آفریقایی مخالفند که باید به این سیاستها اعتنایی نکرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تعداد قابل توجه مسلمانان در کشور کنیا، از همکاری خوب دولت این کشور و مسلمانان کنیا اظهار رضایت کردند.
آقای دانیل آراپ موی رئیس جمهوری کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران را در سالهای اخیر چشمگیر توصیف کرد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط تهران - نایروبی در زمینه‌های مختلف بویژه در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی