news/content
نسخه قابل چاپ
1377/08/06

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، عصر امروز در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره‌ذوالفقار 2 دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، با اشاره به پیشرفتهای معنوی و اخلاقی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ برخورداری از افراد متدین و جوانان نورانی، در طول تاریخ کشوری بی‌سابقه است و از این نظر در رأس ارتشهای جهان قرار دارد.
فرمانده کل قوا در این مراسم، پس از ورود به میدان سان، در مقابل یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و با قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ این شهیدان، ادای احترام کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس از یگانهای مستقر در میدان، سان دیدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مسئولین و اساتید و هم چنین تلاشهای دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با یادآوری از بین رفتن افتخارات، حیثیتها و استقلال برخی کشورها و ملتها به سبب مسئولیت ناشناسی و ضعیف بودن نیروی نظامی با وجود برخورداری از توانائیهای علمی و اقتصادی بالا فرمودند: یک تمدن و فرهنگ والا آن هنگام می‌تواند به سازندگی و استقلال خود امیدوار باشد که در کنار هوشیاری و احساس مسئولیت دستگاههای اصلی تشکیل‌دهنده نظام، نیروی نظامی مقتدر و مسئولیت شناس و مدافع شرف ملی داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افق آینده را به برکت اسلام برای جوانان روشن و تابناک دانستند و اظهار داشتند: امروز ملت و مسئولین و نیروهای مسلح بخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده به کار و انجام مسئولیت و ادای تکلیف بزرگ خود است.
در این مراسم که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و شماری از فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا هدایای تعدادی از خانواده شهداء، فرماندهان، اساتید نمونه و دانشجویان ممتاز دوره‌ها و همچنین سردوشی نماینده دانشجویان را اعطاء کردند.
در ابتدای این مراسم، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم چنین فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) ضمن ارائه گزارشهایی از دوره‌های مختلف این دانشگاه و فعالیتها و موفقیتهای دانشجویان، بر آمادگی پرسنل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا تأکید کردند. هم چنین در این مراسم پس از قرائت خطابه نمایندگان دانشجویان قدیم و جدید، عملیات رزمی به نمایش در آمد و سرود وحدت اجرا شد.
در پایان این مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی