news/content
نسخه قابل چاپ
1377/07/09

دیدار اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم با ایشان اقدامات انجام شده در جهت پیشبرد مسایل مربوط به حوزه‌های علمیه را ارزنده و قابل توجه دانستند و به اهمیت سیاستگذاریهای بلند مدت و میان مدت و پرهیز از پرداختن به مسایل جزیی در شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: شورای عالی حوزه علمیه قم باید سیاستگذاری را مهمترین کار خود بداند زیرا در بسیاری از موارد، کمبود سیاستگذاری وجود دارد.
همچنین مدیر اجرایی باید از اختیارات لازم برخوردار باشد تا بتواند با دست باز وظایف مورد انتظار را به انجام برساند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت برنامه‌ریزی شورای عالی در جهت پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی تأکید کردند و فرمودند: اکنون فضای جدیدی از لحاظ طرح افکار خدشه‌آمیز و شبهه‌های دینی و سیاسی در کشور به وجود آمده است که در مقایسه با گذشته بیشتر است، همچنین همزمان با این فضای جدید، رادیوهای بیگانه نیز به طور مستمر در حال ابداع شبهات هستند و عناصری را در داخل به این معنا تشویق و ترغیب می‌کنند. بنا بر این باید دید که حوزه علمیه در فضای جدید ایجاد شده، چه برنامه‌ای را در دستور کار خود دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: شبهه بصورت مطلق، بد نیست و گاهی بیان شبهه مایه برکت و نعمت می‌شود، زیرا افرادی را وادار به پاسخگویی می‌کند و بر این اساس، حوزه علمیه می‌تواند در این زمینه از تجربیات گذشته خود بهره بگیرد و بصورت برنامه‌ریزی شده، مناسب با وضع کنونی به شبهات مربوط به مبانی فکری که به اصل نظام اسلامی و دین بر می‌گردد، پاسخ دقیق بدهند.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان برقراری ارتباط منظم میان حوزه علمیه قم با جوانان و بویژه نسل جوان تحصیلکرده را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم باید برای نزدیکی هر چه بیشتر و ارتباط صمیمانه‌تر جوانان و روحانیون برنامه‌ریزی کند و اجازه ندهد که کسانی بتوانند میان این دو قشر اصلی جامعه یک دیوار معنوی ایجاد کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور علما و روحانیون عالی مقام در میان دانشجویان و پاسخگویی به سؤالات آنان را اقدامی ارزشمند و ضروری توصیف کردند و با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در جهت فعالیتهای ورزشی طلاب و روحانیون جوان فرمودند: ورزش اطمینان و اعتماد به نفس در انسان ایجاد می‌کند و جوان را از حالت خمود و رکود خارج می‌سازد، بنا بر این طلبه‌ها را باید وادار به ورزش کرد تا به این ترتیب آنان بتوانند از نشاط جوانی خود در محیطهای ورزشی استفاده کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان بر ضرورت اهتمام اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم به نظرات مراجع عظام در پیشبرد امور حوزه تأکید کردند و استفاده از نقطه نظرات آنان را مایه برکت دانستند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آیت‌الله استادی در گزارشی، فعالیتهای شورای عالی حوزه علمیه قم را به استحضار رساند.

برچسب‌ها: ورزش؛ روحانیون؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی