news/content
نسخه قابل چاپ
1377/03/12

اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به مناسبت نهمین سال یاد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف)، مجلس تکریم و بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه شب سیزدهم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد گردید.
به همین منظور، از سوی دفتر مقام معظم رهبری، اطلاعیه‌یی به این شرح صادر شد.
بسم الله الرحمن الرحیم‌
چهاردهم خرداد ماه، یادآور هجران جانسوز حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و ماتم بی‌پایان امتی سرافراز فرامی‌رسد. در غم شخصیت فرزانه و بی‌نظیری چون او، جا دارد که برگزیده‌ترین انسانها و هوشمندترین ذهنها و پاکترین دلها و جانها، از احساس تعظیم و تکریم او سرشار شوند. حدیث جدایی او، روح ما را می‌گدازد و اندوه بی‌پایان ما را امتداد می‌بخشد.
جرعه‌ای که از کوثر وجود او نوشیده‌ایم، گام عطشناک ما را تا واپسین لحظات زندگی، لبریز از حیات و امید خواهد کرد. اینک مائیم و 14 خرداد.
اینک مائیم و آغاز دوباره فصل هجران. 14 خرداد، روز عزا در ماتمکده وجود ماست. صلابت این روز، تا همیشه تاریخ انقلاب اسلامی، روح ما را مشحون از یاد امام خمینی(ره) خواهد کرد. "سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا".
در سال یاد آن رحیل عزیز، بار دیگر امت امام به یاد مقتدای خویشتن محفل عزا برپا می‌دارد، تا خاطره آن یگانه دوران را گرامی بدارد و عهد خود را با آرمانهای جاودانه‌اش تجدید نماید و از روح بلند او برای تسلی خود مدد گیرد.
به همین منظور، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) مجلس بزرگداشتی چهارشنبه شب سیزدهم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. امت مسلمان و در صحنه، به پاس ارجگذاری و قدرشناسی از آن حکیم فرزانه، و ادای احترام به روح ملکوتی آن عزیز جاودانه، در این مجلس بزرگداشت شرکت خواهد کرد.
دفتر مقام معظم رهبری‌
محمدی گلپایگانی

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی