news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1377/03/09

دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (شنبه) در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان طی سخنانی تحقق احکام الهی در جامعه و حرکت به سمت ارزشهای اسلامی را موجب همراهی و پیوند مستحکم‌تر مردم با نظام اسلامی و مسؤولان کشور دانستند و بر اهمیت و ضرورت رعایت "رحماء بینهم" و پرهیز از تعرض به خودیها در جامعه اسلامی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت سالگرد تأسیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند: شما باید در گفتار و رفتار خود، در تصویب قوانین، در طرح سؤالها و انجام تفحص، در صحن مجلس و کمیسیونهای آن و در نطقهای پیش از دستور خود کاری کنید که ارزشها تحقق پیدا کند و بدانید که در این صورت هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مردم را از نظام اسلامی جدا کند و یا نظام مردمی را به ضعف و نابودی بکشاند و در سایه این اتحاد و همبستگی گره تمامی مشکلات کشور نیز باز خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش در جهت متوجه کردن افراد غافل و مخالف ارزشها را ضروری خواندند و فرمودند: بنده با جدیت به "رحماء بینهم" عقیده دارم، اما برخی افراد برعکس، با خودیها دشمن و با کفار، بسیار خوب هستند، شدت و قاطعیت باید در برابر کسانی باشد که متعرض به کیان ملت ایران و نظام اسلامی هستند، اما در میان خودیها باید رحمت و عطوفت حاکم باشد، اصحاب خط و خطوط نسبت به هم گذشت کنند و حمل بر صحت داشته باشند. هدف خودیها میان یکدیگر و حتی در قبال کسانی که نسبت به ارزشها دچار غفلت هستند، پنجه زدن نیست، بلکه هدف آنها باید بیدار کردن و دریدن پرده غفلت باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان مجلس شورای اسلامی را خانه امید ملت و مرکز اساس تدبیر کشور توصیف کردند و فرمودند: هنگامی می‌توان به محصول کارها به چشم تقدیر نگریست که انسان توانسته باشد طی سالیان متمادی از خدمت سنگین و پردغدغه خود، رضای الهی را کسب کرده باشد. هر ساعت از عمر مسؤولان نظام اسلامی متعلق به ملت است و باید در جهت انجام وظیفه سپری شود بنا بر این قصد و نیتها باید مبتنی بر انجام وظیفه و جلب رضایت خداوند باشد و مجلس شورای اسلامی با چنین نیتی است که می‌تواند منشاء خدمات بزرگ برای ملت ایران باشد .
مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان افرادی مؤمن، انقلابی و معتقد به ارزشهای اسلامی یاد کردند و فرمودند: مجلس شورای اسلامی در مقایسه با مجالس امروز دنیا با فاصله‌ای بسیار زیاد یک مجلس نمونه است و در شرایط امروز کشور که عده‌ای حیات خود را در ایجاد تضاد و تشنج در جامعه می‌دانند، مجلس شورای اسلامی می‌تواند مظهر وحدت، التیام، هماهنگی، صداقت، وفاق و برادری و مظهر همکاری با قوه مجریه و دولت باشد و این ویژگیها را به عنوان الگو در پیش چشم مردم نگهدارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اختلافات گذشته در قالب جناح‌بندیهای چپ و راست را قدیمی و کهنه شده دانستند و فرمودند: متن جامعه، خواص مردم و بزرگان و مسؤولان کشور طرفدار و پایبند ارزشهای اسلامی به مفهوم متدین بودن و برای خدا حرکت کردن هستند و بر حاکم بودن و رایج شدن معروفها و ارزشها که علم، جهاد، ابتکار، اختراع و تلاش فراوان از آن جمله‌اند، اصرار می‌ورزند و همین امر اساس، ملاک و محور همه حرکتها در نظام اسلامی محسوب می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در مقابل خط طرفداری از تحقق ارزشها ممکن است کسانی باشند که معتقد به عدم مبالات به ارزشها هستند. این عده را باید به دو دسته تقسیم کرد، برخی از آنها نسبت به ارزشها و احکام اسلامی عناد می‌ورزند و اگر بتوانند، آنها را ریشه کن خواهند کرد که خوشبختانه در جامعه ما شمار چنین عناصری کم است ولی برخی دیگر دچار غفلت و بی‌توجهی هستند و این نکته را در نظر نمی‌گیرند که سخن و اقدام آنها منجر به تضعیف ارزشهایی می‌شود که نظام اسلامی براساس آنها به وجود آمده‌است.
مقام معظم رهبری با تبیین دیدگاه اسلام درباره حکومت فرمودند: در نظام اسلامی هیچکس حکومت را صرفا برای حکومت نمی خواهد، هدف ما از حکومت، تحقق احکام الهی است و فلسفه وجودی ما در راس حکومت نیز در این است که بتوانیم فرمان خدا را اجرا کنیم و اسلام را در جامعه تحقق ببخشیم در غیر این صورت، این همه وزر و وبالی بیش نخواهد بود.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد دوساله مجلس شورای اسلامی در پنجمین دوره آن ارائه کرد و یادآور شد که مجلس شورای اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جریان بررسی و تصویب طرحها و لوایح و همکاری صمیمانه و نزدیک با دولت همواره سرلوحه کار خود قرار داده است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی