news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1377/03/03

بازدید رهبر انقلاب از صنایع نظامی پارچین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، صبح امروز در بازدید از مجتمع صنایع نظامی پارچین تأکید کردند: روح امید، احساس توانایی و اراده و عزم جدی جوانان مؤمن و انقلابی ایران، آینده روشن‌تر نظام اسلامی را نوید می‌دهد.
در این مراسم، در ابتدای ورود مقام معظم رهبری، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و فرمانده کل قوا، پس از قرائت فاتحه در برابر یادمان شهدا و اداء احترام به شهیدان سرافراز حماسه دفاع مقدس، از گارد احترام سان دیدند.
در ادامه بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از صنایع نظامی پارچین، آقای شمخانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گزارشی از پیشرفتها و موفقیتهای به دست آمده در روند خودکفایی نظامی و ارتقاء توانمندیهای دفاعی کشور و همچنین فعالیتها و برنامه‌های وزارت دفاع بیان کرد. سپس، فرمانده کل قوا، از نمایشگاه طرحها و پیشرفتهای «مؤسسه‌ها و سازمانهای وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» بازدید کردند که در هر قسمت، مسؤولان غرفه‌ها، توضیحات لازم را به استحضار رساندند و به سؤالات رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ گفتند. در ادامه این مراسم، رژه دهها نوع ابزار و ادوات نظامی از مقابل فرمانده کل قوا برگزار شد. این ادوات نظامی که به دست توانمند متخصصان و کارشناسان داخلی ساخته شده‌اند از امروز در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفت و به این ترتیب گام مهمی در خودکفایی دفاعی کشور برداشته شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بازدید از مجتمع صنایع نظامی پارچین، از پروژه به اتمام رسیده «صنایع شهید زین‌الدین» (پارچین 6) دیدن کردند. اجراء این طرح در مدت 5/1 سال و با هزینه‌ای به مراتب کمتر، به دست متخصصان و کارشناسان متعهد و متدین داخلی به پایان رسیده است.
فرمانده کل قوا در آخرین بخش این مراسم، در جمع مسؤولان، کارشناسان و کارکنان مجتمع صنایع نظامی پارچین، با تجلیل از تلاشهای به عمل آمده در جهت خودکفایی نیروهای مسلح، پیشرفتهای به دست آمده را حاصل فعالیتهای جوانان مسلمان، انقلابی و با شخصیت ایرانی خواندند و تصریح کردند: نظام اسلامی که در اوائل جنگ تحمیلی، حتی در تأمین سلاح انفرادی رزمندگان اسلام با مشکل روبرو بود، امروز به برکت تلاشهای بی‌وقفه جوانان خود، به آینده روشن‌تر و مقتدرتر خویش می‌نگرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی امید به آینده را زمینه‌ساز موفقیتهای بیشتر برشمردند و افزودند: در رژیم پهلوی، تلاش استکبار و رژیم ستم شاهی، بر ایجاد احساس حقارت در ملت ایران، متمرکز بود، اما انقلاب این زنجیر حقارت را گسست و ملت با استعداد، توانا و هوشمند ایران، نظامی مستقل و با عظمت را تشکیل داد و با احساس عزت و توانمندی، خود را از سلطه بیگانه رهانید. فرمانده کل قوا با اشاره به اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا، افزودند: طبیعت حکومت آمریکا، سلطه‌گر است، لذا رابطه با آمریکا، یعنی تحمل زورگویی اما طبیعت نظام اسلامی و ملت ایران از زورگویی متنفر است و این امر را قبول نمی‌کند.
فرمانده کل قوا، تلاش بیشتر برای پیشرفت کشور را در همه ابعاد و زمینه‌ها، بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: نسل جوان، مؤمن و پرامید کشور باید با استفاده از فضای باز موجود در جامعه و تکیه بر قدرت ابتکار و انرژی گرمابخشی که انقلاب در این نسل ایجاد کرده است، همچنان به پیش برود و با انتخاب راههای میان بر و بن بست شکنی، شتاب حرکت انقلاب را فزونتر سازد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی