news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1377/02/24

برگزاری مراسم ویژه نظامی در دانشگاه امام حسین(ع) در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در مراسم ویژه نظامی که در دانشگاه امام حسین (ع)، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد شرکت کردند و طی سخنانی استمرار اهداف انقلاب و روند توقف‌ناپذیر آن را مورد تأکید قرار دادند.
مقام معظم رهبری در اجتماع فرماندهان، مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند: انقلاب اسلامی زنده، پویا و در حال پیشرفت به سوی اهداف روشنی است که خداوند متعال برای بعثت پیامبر اکرم (ص) نیز مشخص فرموده است. حرکت انقلاب آنچنان پرشتاب است که دشمنان قسم‌خورده آن قادر به متوقف کردن روند رو به تکامل و انقلابی جامعه اسلامی ما نیستند.
فرمانده کل قوا کج‌فهمی آمریکاییها و مزدورانشان را در شناخت ملت ایران حیرت انگیزخواندند و فرمودند: اگر آمریکاییها کج فهم نبودند، دچار چنین شکست ذلت باری نمی‌شدند. آنها همچنان دچار کج‌فهمی هستند و ملت بزرگ ایران را نشناخته‌اند، به نقش عظیم دین و انگیزه دینی در جوانان این کشور پی نبرده‌اند و نمی‌دانند که اگر به این ملت نزدیک شوند، چه تودهنی سختی خواهند خورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انقلاب اسلامی را متعلق به تمام نسلهای امروز و فردای ملت ایران دانستند و فرمودند: خداوند متعال، عزیز و حکیم است و با تحقق اراده او، رودخانه جاری انقلاب به نسلهای آینده نیز کشانده خواهد شد و همه چیز برطبق حکمت و تدبیر خداوند به هدفهای متعالی انقلاب، منتهی خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با استناد به عبرت تاریخی بنی اسرائیل و عبرت تاریخی صدر اسلام فرمودند: عبرت سخت بنی اسرائیل، به ذلت و مسکنت و آوارگی و در به دری منتهی شد، و اکنون با اطمینان می‌توان گفت که حکومت یهود و صهیونیست در فلسطین اشغالی، قطعا از بین خواهد رفت.
مقام معظم رهبری در تبیین اهداف انقلاب اسلامی فرمودند: اهداف انقلاب اسلامی همان اهداف بعثت انبیاء است و بر همین اساس باید جامعه‌ای را ایجاد کنیم که در آن، انسانها از لحاظ اخلاقی، تزکیه شده باشند و در آن، حسد، بخل، نامردی، جنایت، حرص، بدبینی، توطئه‌گری و بددلی نسبت به یکدیگر وجود نداشته باشد، و در حقیقت محیط جامعه‌ای که تزکیه شده باشد، بهشت روی زمین است.
فرمانده کل قوا، توجه دانشجویان دانشگاه امام حسین را به اهمیت و ارزش فراوان علم جلب کردند و فرمودند: علم، سلاح اصلی انسان برای رفتن به سوی کمال است و دانشجویان دانشگاه امام حسین(علیه‌السلام)، به هیچ قیمتی نباید علم را نادیده بگیرند، زیرا انسان هنگامی می‌تواند بهترین کار را انجام دهد که مجهز و مسلط به علم باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: سپاه پاسداران، علاوه بر آن که مجموعه‌ای از نیروهای حزب‌اللهی و به شدت پایبند به مبانی انقلاب و اسلام را در خود جای داده، از باسوادترین، متخصص‌ترین و مجرب‌ترین مجموعه‌های کشور نیز محسوب می‌شود.
سپاه پاسداران به نیروهای برخوردار از صلاحیتهای علمی و اخلاقی زیبنده است و پیشرفتها و ابتکارات گوناگون آن گویای توانمندیهای علمی سطح بالایی است که در آن وجود دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: قاعده اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبتنی بر بهترین و فرزانه‌ترین جوانان کشور است و حتی کسانی که بدون داشتن مراتب علمی وارد سپاه شدند، همانند فرشته‌ای به اوج رسیدند.
فرمانده کل قوا، ضرورت فراگیری علم و تحصیل و کتاب و حکمت را به دانشجویان دانشگاه امام حسین و دانش‌آموزان دبیرستانهای وابسته به آن گوشزد کردند و فرمودند: علم و تحصیل را قدر بدانید، معارف زندگی اعم از معارف الهی و هر آنچه از معارف بشری است، فرابگیرید، زیرا زندگی کسی که علم و حکمت دارد، ماشینی، خشک، بی‌رمق، بی‌معنا، بی‌جهت و بی‌دوام نخواهد بود.
مقام معظم رهبری تلاش همگانی را لازمه استمرار ارزشهای اسلامی دانستند و فرمودند: دستگاه استکبار آمریکا بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی و ملت ایران است. آمریکا نسبت به نسلی که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، و نیز نسبت به هر نسل دیگری که با انقلاب هم عقیده باشد، دشمن است، اما با وجود دشمنی آمریکا، نظام اسلامی تثبیت شده است و با کارهای بزرگی که در این کشور انجام گرفته، تعرض به ملت ایران، کار آسانی نخواهد بود.
فرمانده کل قوا فرمودند: جوانانی که دلشان برای اسلام، ارزشهای اسلامی، سربلندی ایران و عزت ملت بزرگ خود می‌تپد، باید هر چه می‌توانند خود را از لحاظ علمی، اخلاقی و پاکی و طهارت بسازند و خود را برای ادامه این روند و استمرار این راه، آماده و مجهز کنند، زیرا راه مقدسی که ملت ایران در پیش گرفته است، به شخصیتهای برجسته، مستحکم، با ایمان و قوی نیازمند است.
فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان فرمودند: برای این که این کشور به جایگاه شایسته خود برسد، احتیاج دارد که این انقلاب تا سالها با روندی سریع ادامه پیدا کند. ما باید کشوری داشته باشیم که از لحاظ علمی، معنوی و اخلاقی و نیز نظامی که بر آن حاکم است، سرآمد باشد و از هر جهت برجستگی داشته باشد؛ زیرا در این صورت دشمن جرات نزدیک شدن به او و غارت موجودی او را پیدا نخواهد کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی