news/content
نسخه قابل چاپ
1377/01/31

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری با ایشان، حج امسال را از جهات گوناگون، بسیار خوب و موفقیت آمیز ارزیابی کردند و فرمودند: امسال تعداد بیشتری از زائران ایرانی خانه خدا، حج بی‌دغدغه و آرامی را بجا آوردند، دعای کمیل نیز با توجه عمیق زائران به برکات آن، برگزار شد و مراسم بسیار مهم، پرمعنا و اساسی برائت از مشرکان، در حدی قابل تحسین اقامه شد که همه این موفقیتها برای ما درس است.
مقام معظم رهبری استقرار حکومت را اساسی‌ترین حکم اسلام دانستند و فرمودند: هدف از بعثت انبیای الهی، اقامه حکم خداوند متعال است و استقرار حکومت، اولین تکلیف همه انبیای الهی محسوب می‌شود. ائمه معصومین علیهم السلام نیز با وجود آن که نتوانستند حکومت اسلامی را برپا کنند، اما همواره احکام حکومت اسلامی را بیان می‌کردند و هیچگاه از مبانی و اصول اسلامی در این زمینه، دست برنداشتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت مسأله برائت از مشرکان در مراسم حج، فرمودند: ما به هیچ قیمتی از اصول و مبانی اعتقادی خود و آنچه که به آن معرفت پیدا کرده‌ایم، گذشت نمی‌کنیم، در مراسم حج نیز نمی‌توانیم از برائت صرف نظر کنیم، بلکه تلاش می‌کنیم به قدری که می‌شود، آن را انجام دهیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری و همکاران وی به سبب خدمات ارزنده آنان به زائران خانه خدا تشکر کردند و با مثبت خواندن وضع موجود در روابط ایران و عربستان فرمودند: امیدواریم روابط دو کشور از لحاظ سیاسی و در چارچوبهای مورد قبول، روز به روز بهتر شود و دست‌اندرکاران امر حج بتوانند حج بهتری را با ارایه خدمات بیشتر به مردم، ترتیب دهند.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان، از اقداماتی که برخی از حجاج به بهانه سوغات انجام می‌دهند، به عنوان یک مسأله ملال‌انگیز و ناقض شرف و عزت ملت ایران یاد کردند و ضرورت یافتن راه حلی برای پایان دادن به این وضع را مورد تأکید قرار دادند.
بر پایه همین گزارش، پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، گزارشی از برگزاری کنگره عظیم حج در سال 77 ارایه کرد و طی آن گفت که بعثه مقام معظم رهبری در چارچوب تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال یکی از بهترین، آرامترین و شیرین‌ترین مراسم حج را برگزار کرده است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی