news/content
نسخه قابل چاپ
1376/12/19

دیدار مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان کمیته امداد امام خمینی (رض) با ایشان، کمک و امداد به ضعیف‌‌‌ترین طبقات جامعه را یک هدف پرجاذبه و کاری با ارزش توصیف کردند و تقسیم درست و عادلانه موجودیها، امکانات و تواناییهای کشور را لازمه ریشه کن شدن فقر از کشور دانستند.
مقام معظم رهبری تشکیل کمیته امداد را حاکی از توجه خاص حضرت امام (رض) به مسائل محرومین جامعه برشمردند و فرمودند: در جامعه اسلامی، هیچ فرد نیازمند و کسی که دچار فقر مالی و کمبود امکانات است نباید وجود داشته باشد و به اعتقاد من اگر بتوانیم امکانات موجود کشور را به شکلی درست و عادلانه تقسیم کنیم و ثروتهای بادآورده و نیز امکانات کشور، در اختیار طبقات گوناگون جامعه قرار گیرد، یقینا فقیری باقی نمی‌‌‌ماند.
حضرت آیت‌‌‌الله خامنه‌‌‌ای فشارهای سیاسی و محاصره اقتصادی دشمنان اسلام علیه نظام اسلامی ایران را متوجه ضعیف‌‌‌ترین طبقات جامعه دانستند و فرمودند: در کشوری که فقر وجود دارد، ولی می‌‌‌تواند وجود نداشته باشد، وظیفه امدادرسانان در قبال فقرا سنگین و در عین حال بسیار با ارزش است و اگر این کار پرجاذبه با نیتهای صادق و پاک انجام شود، ماندگار خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده کردن روحیه کمک کردن به نیازمندان را در جامعه، حائز اهمیت دانستند و در پایان سخنانشان فرمودند: باید کاری کرد که مردم به شرکت در فعالیتهای خیرخواهانه و تقسیم ثروت خود با نیازمندان تشویق شوند و اگر این کار معمول شود، در دلها لطافت و روحیه‌‌‌ای ایجاد خواهد شد و کار امدادرسانی نیز روال بهتری به خود خواهد گرفت.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای حبیب الله عسکراولادی رئیس کمیته امداد امام خمینی (رض) گزارش کوتاهی از اقدامات خداپسندانه این کمیته در خدمت هر چه بهتر به نیازمندان و فقرا ارائه کرد.

برچسب‌ها: محرومین؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی