news/content
نسخه قابل چاپ
1376/11/29

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه منطقه یکم نیروی دریایی در حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز با حضور در صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی بر نقش مهم نیروهای مسلح ایران اسلامی در خدمت به آرمانهای بزرگ انسانیت تأکید کردند و آمادگی دفاعی این نیروها را وظیفه اصلی آنان و یک ضرورت همیشگی دانستند.
فرمانده کل قوا سهم شایسته و مهم نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی را در استقرار عزت و اقتدار نظام اسلامی خاطرنشان کردند و فرمودند: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با استفاده از همه امکانات خود و با همه وجود برای تأمین سعادت و رفاه بشریت و وحدت و برادری مسلمانان تلاش می‌کند و نیروهای مسلح ما نیز وسیله‌ای برای بی‌اثر کردن اقدامات کسانی است که با آن هدفها و آرزوهای عظیم و بزرگ مقابله می‌کنند و در راه آن اختلال به وجود می‌آورند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرات شیرین و خوش ملت ایران از نیروهای مسلح خود را در دوران دفاع مقدس یادآور شدند و فرمودند: پیوند نیروهای مسلح ایران با اصل و ریشه خود یعنی با مردم یکی از افتخارات بی‌مانند نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح است و دنیا همکاری صمیمانه ملت ایران با نیروهای مسلح را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده است.
فرمانده کل قوا از تبدیل منطقه خلیج فارس به صحنه زورگویی قدرتهای استعمارگر با تکیه بر تکنولوژی، علم، ابزار جنگی و نیروهای مسلح ابراز تأسف کردند و فرمودند: نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت اصولی و مبنایی زورگویی و تحمل زور از هر قدرتی را رد می‌کند و نیروهای مسلح ما نیز بر اساس همین خط مستقیم شکل گرفته‌اند. بنا بر این نیروهای مسلح باید آمادگی خود را به طور کامل حفظ کنند تا هنگامی که ملت ایران به آن نیازمند است بتواند مفید واقع شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی غفلت از آمادگی دفاعی در دوران صلح را از آفات نیروهای مسلح توصیف کردند و فرمودند: مشارکت نیروهای مسلح در کارهای مربوط به آبادانی کشور و ارایه خدمات عمومی به مردم، امر پسندیده‌ای است اما این مسأله نباید موجب غفلت آنان از آمادگیهای دفاعی شود. این آمادگی باید مبتنی بر آمادگیهای علمی، تجهیزاتی و عملیاتی و در زمینه‌های آموزشی، بازخوانی، تحقیق، نگهداری، ساخت، ابتکار و نوآوری و سازماندهی باشد.
فرمانده کل قوا همدلی و همکاری نیروهای دریایی ارتش و سپاه را درخور تحسین و تقدیر دانستند و در پایان سخنانشان از بخشهای مختلف نیروهای مسلح خواستند که در چارچوب وظایف مشخص شده، یکپارچگی خود را نشان دهند و بصورتی روزافزون با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند.
بر پایه همین گزارش در صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نیروهای مسلح در قرارگاه یکم نیروی دریایی به هنگام ورود مقام معظم رهبری، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و فرمانده کل قوا پس از قرائت فاتحه در برابر یادواره شهدا، از نیروهای مستقر در میدان سان دیدند.
در این مراسم سرلشکر شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار محتاج فرمانده نیروی دریایی هر یک طی سخنانی مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامی را به منطقه یکم دریایی گرامی داشتند و گزارشی از توان رزمی و آمادگیهای گوناگون نیروهای مسلح تحت امر خود به استحضار رساندند.
در پایان این مراسم یگانهای مستقر در صبحگاه مشترک از مقابل کلام‌الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی