news/content
نسخه قابل چاپ
1376/11/19

دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار گروهی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان با اشاره به اصل تقابل عواطف و احساسات دوستان و دشمنان خدا در برابر انقلاب اسلامی علت دشمنی و توطئهچینی مستکبران علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران را فداکاری آنها در راه ملت مسلمان و انقلابی ایران دانستند و نیروی هوایی را بر ادامه راه پرافتخار خدمت به ملت و تلاش همهجانبه جهت خودکفایی تأکید فرمودند.
مقام معظم رهبری در این دیدار با تجلیل از اقدام شجاعانه بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (رض) در نوزدهم بهمن ماه سال 57، آن را برگ افتخار زرین و ماندگار در تاریخ کشور و ارتش دانستند و فرمودند: امام بزرگوار و حکیم (رض)، عمق پیام معنوی و حقیقی آن مراسم پر رمز و راز را به درستی دریافت و بر اساس آن، مشی خود را در قبال ارتش، که با توطئههای مختلف روبرو بود، تنظیم کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین اصل وجود نسبت مستقیم و تقابل میان گرایش عواطف و احساسات دوستان و دشمنان خدا در برابر پدیدههای مختلف و حساسیت و تأکید امام راحل (رض) به این اصل، فرمودند: به خاطر همین نسبت مستقیم بود که امام (ره) هنگامی که دلگرمی و علاقهمندی دشمنان را نسبت به چیزی حس میکردند، به آن حساس میشدند و همین طور وقتی گرایش مردم خودمان را به حقیقتی حس میکردند، به آن حقیقت شیفته میشدند.
حضرت آیةاللَّهخامنهای با اشاره به نوع بر خوردمتفاومت حق طلبان و مستکبران با پدیده انقلاب اسلامی تصریح کردند: انقلاب ما مسلمانها و حتی انسانهای نامسلمانی را که به عدالت دل بستهاند و از ظلم و ستم متنفرند، خرسند کرد و در مقابل، انسانهای متکبر، فاسد و طرفدار ظلم و ستم را ناخرسند، نگران و بدبین کرد.
با اشاره به برخورد متفاوت حقطلبان و مستکبران با پدیده انقلاب اسلامی و آثار آن، از جمله با ارتش جمهوری اسلامی ایران و بویژه نیروی هوایی فرمودند: هر انسان حقطلب که از ارتش ما اطلاعی داشت، آن را تحسین کرد و در مقابل، دشمنان خدا و دشمنان جبهه حق، هر جا که سر و کاری با ارتش پیدا کردند و از آن خبری یافتند، به آن بدی کردند و از آن متنفر شدند، چون ارتش و نیروی هوایی در خدمت حقیقت انقلاب اسلامی قرار گرفت و بر خلاف توقع مستکبران عمل کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: مستکبران و شکست خوردگان انقلاب، از ارتش نسبت به دیگر بخشهای انقلاب، ناخشنودترند، علیه آن توطئه کرده و در صدد انتقام برآمدهاند . چون ارتش وسایل و امکاناتی را که دشمنان در این کشور انباشته بودند، بر خلاف توقع و اهداف آنها به کار انداخت و در طول هشت سال جنگ تحمیلی، کاری کرد که آنها را از خشم و حیرت دچار عذاب دائمی نمود.
اما در مقابل، بندگان خدا، انسانهای شایسته، دلهای حقطلب و جانهای باطلستیز به ارتش شیفته و علاقهمند شدند.
حضرت آیتالله خامنهای در ادامه بیانات خود به سیاست خائنانه دشمنان ملت ایران برای وابسته ساختن ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند، و شرافت انقلابی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را که در سایه استقلال و تلاش همهجانبه و با انگیزه آنها در جهت نیل به خودکفایی به دست آمده است، بسیار ارزشمند دانستند.
فرمانده معظم کل قوا با تجلیل از توفیقات برجسته نیروی هوایی در زمینه ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز خطاب به اعضای این نیرو تأکید کردند: هر چه میتوانید باید جلو بروید، زیرا هر جا که مسأله حرکت به سمت پیشرفت هدفهای یک ملت مطرح است، بسنده کردن به یک حد، معنا ندارد.
مقام معظم رهبری ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز و تربیت خلبان و نیروی فداکار و متخصص را دو رکن نیروی هوایی دانستند و خاطر نشان کردند: افتخار این است که یک ملت، بیگانه را کنار بزند و در فضای آزاد و با امکانات و استعداد بینهایت خود، هر چه میتواند پیش برود و این کاری است که ملت ما در بخشهای مختلف، از جمله در ارتش انجام میدهد که نمونه زیبا و جالب آن در نیروی هوایی صورت میگیرد.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی آمادگی کامل این نیرو را جهت اجرای دستورات فرمانده معظم کل قوا اعلام کرد.

 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی