news/content
نسخه قابل چاپ
1376/10/10

برگزاری مراسم قرائت قرآن مجید با حضور رهبر انقلاب

مراسم ویژه تلاوت آیات قرآن کریم عصر امروز و در اولین روز ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (رض) و در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید، چند تن از قاریان برجسته کشور، آیاتی چند از قرآن کریم را با تلاوتهای مختلف قرائت کردند و پس از انجام مراسم دعا و مناجات، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان کوتاهی از تبحر قاریان قرآن کریم در تلاوت هر چه بهتر و صحیح‌تر آیات الهی تمجید کردند.
مقام معظم رهبری فرمودند: قاریان قرآن کریم هر چه در تلاوت آیات الهی پخته‌تر و متبحرتر باشند، مستمعین آنها از برکات قرآن کریم بهره مضاعفی خواهند برد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت توأم با صوت کتابهای آسمانی را در عبادتگاهها در طول زمان گویای تأثیر بیشتر کلام خدا در مخاطبین و مستمعین دانستند و خطاب به قاریان ایرانی فرمودند: کاری کنید که قاری ایرانی در دنیا به صحیح‌خوانی کلام خدا معروف شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مسؤولان صدا و سیما به سبب افتتاح بیست و چهار ساعته رادیو قرآن تشکر کردند و فرمودند: قاریان خوب در ایران بسیارند و از رادیو قرآن باید تلاوتهای خوب، عالی و بی‌عیب پخش شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه قاریان قرآن کریم را به ضرورت بهتر کردن کیفیت تلاوت آیات الهی جلب کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: آن چیزی که حقیقتا اهمیت دارد، توجه مخاطبین و قاریان قرآن به مفهوم آیات الهی است.
بر پایه همین گزارش رادیو قرآن 24 ساعته با آغاز این مراسم افتتاح شد و آقای لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما گزارشی از اقدامات این سازمان برای راه‌اندازی شبکه مستقل رادیو قرآن با پخش 24 ساعت برنامه در شبانه روز ارائه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی