news/content
نسخه قابل چاپ
1376/02/23

دیدار مسئولان صداوسیما با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر جهتگیری ارزشی و ارتقاء سطح فکر مردم در برنامه‌های صدا و سیما، حضور اکثریت قاطع مردم را در انتخابات ریاست جمهوری، ضامن امنیت نظام جمهوری اسلامی دانستند.

مقام معظم رهبری در دیدار رئیس، معاونان و مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از تلاش کارکنان این سازمان، عملکرد صدا و سیما را پیوسته، دلسوزانه، همه‌جانبه نگر، از روی علاقه و تکلیف ارزیابی کردند و با اشاره بر جهتگیری ارزشی برنامه‌ها و اهتمام حقیقی به بالا بردن سطح فکر مردم فرمودند: حجم تلاشهایی که در صدا و سیما انجام می‌گیرد هم از جهت کمیت و هم از جهت کیفیت قابل توجه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت و محتوای برنامه دینی، لزوم پرهیز از ابتذال در برنامه‌های تفریحی صدا و سیما را یادآور شدند و فرمودند: در صدا و سیما کمبود طنز احساس می‌شود. مقوله‌ی طنز غیر از مقوله فکاهی و تفریح است و طنز پرداز، سخن جدی را با شوخ طبعی خود در لعابی لطیف و بیانی شیرین مطرح می‌کند و موجب ارتباط با مخاطب می‌شود.

مقام معظم رهبری مراتب تشکر خود را از کارکنان صدا و سیما در ارتباط با مسأله انتخابات ابراز کردند و فرمودند: صدا و سیما در مسأله مربوط به تبلیغ انتخابات و شوق انگیزی در دلهای مردم بسیار خوب حرکت کرده است و در سالهای اخیر نیز شاهد عملکرد خوب صدا و سیما در مسأله انتخابات مجلس پنجم و همچنین جریانهای سیاسی جاری از جمله راهپیماییهای 22 بهمن و روز جهانی قدس در سال گذشته بودیم. صدا و سیما در حال ترویج انتخابات است و این کار را هم بسیار خوب ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت مطرح شدن معیارها برای انتخاب نامزد اصلح از سوی مردم را یادآور شدند و فرمودند: باید کاری کرد که مردم خودشان انتخاب کنند و برای آن که مردم قدرت انتخاب داشته باشند، صدا و سیما باید معیارها را به روشهای هنری و خوب بیان کند تا به انتخاب حق و اصلح منتهی شود.

مقام معظم رهبری با تأکید بر شناخت خویش از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرمودند: گمان نمی‌کنم هیچکس به قدر من نا مزدهای فعلی انتخابات را بشناسد. برخی از آنها را از دوران مبارزه و برخی دیگر را از آغاز پیروزی انقلاب می‌شناسم و بنا بر این انتخاب اصلح امری طبیعی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را بهترین عرصه حضور مردم در صحنه سیاسی کشور توصیف کردند و خطاب به مسؤولان صدا و سیما فرمودند: کاری کنید که انتخابات در چشم مردم شیرین، مستدل و موجه شود و مردم به عنوان یک وظیفه در پای صندوقهای رأی حضور پیدا کنند. اگر چه تعداد آراء فرد منتخب مهم است اما اینجانب به حضور مردم در پای صندوقها بیشتر اهمیت می‌دهم و باید اکثریت قاطعی از واجدین شرایط رأی دادن احساس مسؤولیت کنند و در پای صندوقها حاضر شوند. زیرا با این کار امنیت نظام جمهوری اسلامی در مقابل خصومتهای مستمر دشمنان ملت ایران تضمین و تأمین خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان اظهار اطمینان کردند که با حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خداوند متعال آنچه را به صلاح کشور و ملت ایران باشد پیش خواهد آورد.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای دکتر لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما گزارشی را در مورد توسعه برنامه‌های مختلف صدا و سیما به استحضار رساند و طی آن گفت که جهتگیری برنامه‌های صدا و سیما از نظر محتوایی به سمت تعمیق فکر دینی و تقویت هویت ملی و تبلیغ ارزشهای انقلاب اسلامی است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی