news/content
نسخه قابل چاپ
1376/02/15

برگزاری مراسم عزاداری ویژه شهادت امام حسین(ع) با حضور رهبر انقلاب

حسینه امام خمینی، در شبهای اخیر، شاهد حضور گسترده سوگواران و عزادارانی است که غرق درماتم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای او، درحضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به نوحه سرایی و سوگواری شهیدان مظلوم کربلا میپردازند و در وفا داری به ارزشها و آرمانهای نهضت حسینی، با سید الشهداء حضرت اباعبدالله(ع)، پیمانی دوباره میبندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با شرکت آقای خاتمی رئیس جمهور و آیت الله یزدی رئیس قوه قضائیه دراین مراسم معنوی و پر سوز و گداز که دیشب نیز با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شده مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و اصحاب او، به نوحه خوانی، مرثیه سرائی و ذکر مصیبت جانسوز کربلا پرداختند و گروهها و دسته های عزادار، با ناله‌هایی جانسوز و اندوهی بی پایان، سینه زنی و عزاداری کردند.
در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) و شهیدان مظلوم ظهر خونین عاشورا که تا جمعه شب، شب دوازدهم محرم، پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی ادامه خواهد داشت، شخصیتهای مذهبی نیز در تبیین ابعاد مختلف نهضت حسینی به سخنرانی میپردازند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی