news/content
نسخه قابل چاپ
1375/11/21

دیدار اعضاء مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضاء مجلس خبرگان با ایشان، با تجلیل و ستایش از حماسه عظیم و پرشکوه حضور ملت مسلمان در هجدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عظمت کم‌نظیر راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر تأکید کردند: ملت حقیقتا خوب و مؤمن ایران، واقعا حجت را بر همه تمام کرده‌اند و با اتکاء به این ملت و ادامه پایبندی به اسلام و در پناه لطف و رحمت پروردگار، نسبت به آینده هیچ گونه نگرانی نداریم و افق آینده را بسیار روشن‌تر میبینم.
در این دیدار که در پایان هفتمین اجلاس سالانه مجلس خبرگان صورت گرفت، مقام معظم رهبری، خبرگان را از ارکان اساسی نظام اسلامی برشمردند و تشکیل جلسات خبرگان را برای پیش بردن کارهای مهم و اهداف برنامه‌ریزی شده، ضروری خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسأله ولایت فقیه را از ابتکارات برجسته و ممتاز اسلام خواندند و تصریح کردند: ایده حکومت ولیفقیه با ویژگیهایی که اسلام برای آن برشمرده است امروز پاسخگوی نیازهای حقیقی جامعه بشر است و در جهانی که انسان از بیتوجهی به معنویات رنج می‌برد، هیچ چیز برای بشر نجات‌بخش‌تر از تشکیل چنین حکومتی نیست.
مقام معظم رهبری با اشاره به وحدت نظر کلیه علما و فقهای اسلام در مورد اصل ولایت فقیه افزودند: عمل به جامعیت دین در واقع متکی به تشکیل حکومت دینی است و لازمه توجه به این مسأله داشتن بصیرت در مسائل سیاسی است و شایسته است خبرگان در باب جزئیات مسأله ولایت فقیه، مباحثات علمی داشته باشند که البته شرع در باب همه جزئیات مستقیما وارد نشده بلکه معیارهایی مشخص کرده که اهل نظر با توجه به آنها، جزئیات را روشن میسازند و مردم با توجه به آنها مصداق ولایت فقیه را میشناسند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین دستاوردها و نتایج حیات پربرکت نظام اسلامی افزودند: در این 18 سال، روند کلی حرکت نظام در مجموع در حد قابل قبولی مطلوب بوده است و این حرکت همچنان به سمت تکامل و تعالی بیشتر ادامه خواهد یافت که البته این دستاوردها ناشی از توجه ملت و مسؤولان به خداوند بوده که رحمت الهی را جلب کرده است و همانگونه که امام راحل عظیم‌الشأن میفرمود، دست قدرت الهی در پیشرفت کارهای گوناگون نظام اسلامی محسوس و متجلی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اقبال قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان به مسائل معنوی تصریح کردند: در زمینه‌های معنوی و تربیت انسانهای صالح و متخصص، پیشرفتهای محسوسی وجود داشته است.
مقام معظم رهبری کینه‌ورزی نظام استکبار و در راس آن آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی را نسبت به نظام اسلامی ناشی از دشمنی ذاتی با اسلام، پایبندی ملت ایران و نظام به ارزشهای اسلامی و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به استقلال همه‌جانبه ارزیابی کردند و افزودند: دشمن با شیوه‌ها و روشهای مختلف در تلاش است و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی غافل نیست و در مقابل، ما نیز باید دشمن را در هر لباسی بشناسیم و همه کسانی که به هر شکل مسؤولیتی دارند، باید با تقوا و پرهیزگاری، از تأثیر وسوسه‌ها و کید دشمن برحذر باشند و در هرگونه فعالیت یا اظهار نظر ، بسیار مراقب باشند و چند وقت دیگر نیز که انتخابات ریاست جمهوری است باید همه توجه داشته باشند که دشمن در آن عرصه فتنه‌گری نکند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حکومت اسلامی را زمینه‌ساز ظهور و اجرای کلیه مسائل اسلامی خواندند و فرمودند: به همین دلیل و همانگونه که امام راحل میفرمودند، حفظ نظام، اهم واجبات است و باید با همه توان و با حساسیت ویژه این مسأله را بر هر چیز دیگر ارجح دانست و این از اهم مصادیق تقواست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم تداوم روند سازندگی اقتصادی کشور با قوت و شدت تمام، افزودند: در زمینه سازندگی فرهنگی نیز باید به بهترین شکل عمل کرد و با تلاش و کار بیشتر به این مهم پرداخت که در این زمینه حوزه‌های علمیه، گویندگان، نویسندگان و متفکران وظیفه مهمی بر عهده دارند.
مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به لزوم حفظ ذخائر و ثروتهای ملی و تقویت امکانات مادی و معنوی کشور افزودند: خداوند اراده کرده است نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران را زمینه‌ساز حیات دوباره اسلام قرار دهد و ما باید این تفضل الهی را حفظ کنیم.
در این دیدار، پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آیت‌الله امینی نایب رئیس مجلس خبرگان، گزارشی از هفتمین اجلاس سالانه مجلس خبرگان بیان کرد.
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی