news/content
نسخه قابل چاپ
1375/10/24

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم قرائت قرآن مجید که در حسینیه امام خمینی (رض) برگزار شد بر ضرورت تربیت استعدادهای جوان و دستیابی قاریان کشور به عالیترین مدارج قرائت قرآن کریم تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در مراسم امروز که در طلیعه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن برگزار شد و گروه زیادی از قاریان ممتاز کشور در آن حضور داشتند، با ابراز خرسندی از گرایش جامعه به قرآن مجید فرمودند: بحمدالله مشاهده می‌‌شود که قرآن در کشور، اوج گرفته است و این برای هر کسی که میل به حاکمیت قرآن و گسترش معارف قرآنی دارد، مژده بزرگی است.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با اشاره به بروز استعدادهای برجسته در زمینه قرائت قرآن، لزوم ارتقای سطح دانش و ادامه ممارست در قرائت را خاطر نشان کردند و افزودند: جوانهای عزیز نباید به مرحله‌‌ای که دست یافته‌‌اند قانع شوند، باید پیش بروند و تنها به تقلید از سبکهای رایج و شناخته شده بسنده نکنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان از مسؤولان بخشهای قرانی خواستند که حد قاری کامل را تعیین و افراد حائز شرایط را به عنوان قاریان ممتاز و کامل به جامعه معرفی کنند.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری تعدادی از قاریان ممتاز قرآن کریم با تلاوت آیات کلام‌‌الله مجید و انجام همخوانی و نیایش، فضای ملکوتی مراسم را معنویتی مضاعف بخشیدند.
شرکت کنندگان در مراسم، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای اقامه کردند.
 

برچسب‌ها: قاریان قرآن؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی