news/content
نسخه قابل چاپ
1375/09/26

دیدار جانبازان برگزیده کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جانبازان نمونه و برگزیده کشور با ایشان، طی سخنانی وجود جانبازان را در زمره بدایع و آثار و برکات انقلاب اسلامی دانستند و ضرورت گرامیداشت مقام و مرتبه جانبازان را به عنوان یادگاران یکی از بزرگترین آزمایشهای ملت ایران مورد تأکید قرار دادند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت سالروز ولادت بزرگ جانباز اسلام حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز انجام شد، فرمودند: جانبازان بر دشوارترین و سخت‌ترین ضعفهای جسمانی فایق آمده‌اند و این ضعفها را مقهور اراده خود کرده‌اند، آنان همچنین با استفاده از سعه وجودی خود و بکارگیری قدرت ابتکار و خلاقیت و قدرت فراگیری و سیر مراحل دشوار زندگی، وجود یک بارقه حقیقت برتر را به دیگران نشان داده‌اند .
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جانبازان را الگوی شایسته عرصه‌های مختلف برای مردم و بویژه جوانان دانستند و فرمودند: جانبازان قدرتهای بسیاری را که خداوند متعال در روح و جسم انسان به ودیعه نهاده است بکار گرفتند و در میدان علم، مدیریت و ورزش و نیز در بسیاری از مسائل دین و دنیا شگفتی آفریدند. بنا بر این جوانان ایران در هر عرصه و رشته‌ای که وارد می‌شوند باید از جانبازان درس بگیرند و آنان را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی جانبازان را یادگاران دوران پرافتخار انقلاب و حادثه بزرگ جنگ تحمیلی توصیف کردند و فرمودند: جانبازان، یادگار آزمایشهای بزرگ ملی محسوب می‌شوند و ملت ایران باید برای همیشه به آنان به عنوان الگوهای مقاومت ارج بنهند و آنان را گرامی بدارند.
مقام معظم رهبری از تاریخ پرشکوه جنگ تحمیلی به عنوان ثروت عظیمی برای جانبازان یاد کردند و فرمودند: جانبازان، سوابق درخشان خود در میدان جنگ و نیز مهر و نشانی را که از جنگ تحمیلی بر جسم خود به یادگار دارند هرگز نباید از تاریخ پرشکوه دفاع مقدس ملت ایران منقطع کنند، بلکه آن را به مانند ثروتی عظیم برای خود نگهدارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جانبازان را در مقام شهدا دانستند و فرمودند: جانباز، شهید زنده است و اگر بتواند جان بر کف و با همان روحیه ایثارگری به حرکت خود ادامه دهد اجر و مقامی بالاتر را نیز به دست خواهد آورد و اگر در حفظ آنچه به دست آورده است دچار غفلت شود در زمره زیانکاران خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان از همسران جانبازان به سبب شریک شدن در رنجهای آنان ستایش کردند و داستان زندگی همسران جانبازان را بسیار با عظمت و پرشکوه خواندند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای محسن رفیق دوست رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی به معرفی حاضران پرداخت و موفقیتهای چشمگیر آنان را در عرصه‌های علمی، قرآنی، دینی، هنری و ورزشی برشمرد.
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی