news/content
نسخه قابل چاپ
1375/07/30

دیدار مسئولان سازمان برنامه و بودجه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسؤولان سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران با ایشان طی سخنانی اهمیت آمارگیری را برای توسعه و سازندگی کشور مورد تأکید قرار دادند و آحاد مردم ایران را به ارائه پاسخهای صحیح و دقیق در جریان سرشماری نفوس و مسکن سفارش کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار نقش اطلاعات و آمار را در انجام صحیح برنامه‌های توسعه در کشور یادآور شدند و فرمودند: دولت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به اهداف خود در برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز پیشبرد صحیح کار سازندگی در کشور نیازمند آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت مردم است و به همین سبب، آمارگیری در ایران اسلامی، مسأله بسیار مهمی است که به نتیجه رساندن آن مستلزم همکاری جدی مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اهمیت آمار و اطلاعات را برای تعیین اولویتها خاطرنشان کردند و فرمودند: اینجانب به مردم ایران توصیه می‌کنم که به سؤالات آمارگیران پاسخهای صحیح و دقیق بدهند تا دولت با اتکاء به آن بتواند برنامه‌ریزی بهتری انجام دهد و اولویتها را در مسائل مختلف کشور رعایت کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای میرزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کوتاهی را از اقدامات انجام شده جهت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به استحضار رساند.

برچسب‌ها: آمار و سرشماری؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی