news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/13

دیدار نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آیت‌الله جنتی نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان و اعضا شورای مرکزی این اتحادیه، فعالیتهای انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان را در هدایت دانش‌آموزان و کمک فکری به آنها حساس و بسیار مهم خواندند و بر لزوم استفاده از مخلص‌ترین و خوش‌فکرترین افراد در این امر، تأکید کردند. مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگیهای دوره نوجوانی و جوانی از جمله برخورد توأم با احساسات با مسائل و دارا بودن زمینه پذیرش افکار و ایده‌های جدید افزودند: شکل‌گیری و قالب‌گیری شخصیت هر فرد، غالبا در ایام نوجوانی و سالهای بلوغ انجام می‌گیرد و به همین دلیل حضور جبهه "دین و انقلاب" در مراکز آموزشی از جمله دبیرستانها، بسیار لازم است چرا که در غیر این صورت دشمن در محیط جوانها و نوجوانها حضور می‌یابد و با استفاده از ویژگی این سنین از جمله آمادگی برای پذیرش افکار جدید، نظریات منفی خود را به آنان القا خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم فعالیت سیاسی و تعمیق فهم و تحلیل سیاسی جوانان بویژه در دانشگاهها تصریح کردند: به رغم لزوم توجه به این مسأله، تقویت و ماندگار کردن ایمان در نوجوانان و جوانان اساس تمام امور است و در درجه اول اهمیت قرار دارد، برای این کار نیز باید از روشهای معمول ادیان آسمانی استفاده کرد و مخاطبان را به ثواب الهی بشارت داد و از عقاب الهی انذار کرد، چرا که در چارچوب این پیکره اصلی دعوت انبیا، تمامی مسائل از جمله مسأله حکومت الهی، حقوق انسانها، علم، تکامل بشر و هر چیز دیگر قابل تبیین است. مقام معظم رهبری رضایت پروردگار را حد اعلا ثواب الهی خواندند و افزودند: همه پیشرفتهای بشر در طول تاریخ، در اعمال مؤمنان ریشه دارد و تمامی اعمال و رفتار مؤمنان نیز بر "ترس از عقاب و شوق به ثواب" استوار است؛ برخورداری از ثواب الهی در واقع هدف غائی همه تلاشهای انسان است، بنا بر این بشر باید و از به ثواب الهی بشارت یابد عذاب الهی انذار شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم تربیت نوجوانان و جوانان مؤمن و حفظ پاکیزگی روح و نفس آنان، پرهیز از ایجاد تشکیلات گسترده را در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان ضروری خواندند و افزودند: تشکیلات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان باید ساده، انقلابی و متناسب با روحیات نوجوانان و جوانان باشد و با همان حال و هوای دانش‌آموزی فعالیت خود را ادامه دهد.
براساس همین گزارش، قبل از سخنان مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی و مسؤول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان در گزارش کوتاهی اهداف و فعالیتهای این اتحادیه را در مدارس و دبیرستانهای سراسر کشور به استحضار رساندند.

برچسب‌ها: دانش‌آموز؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی