news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/07

اقامه نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب و با حضور جانبازان و معلولان افتخار‌آفرین پارالمپیک آتلانتا

جانبازان و معلولان افتخارآفرینی که در پارالمپیک معلولان و جانبازان آتلانتا، برای ملت مسلمان و نظام جمهوری اسلامی ایران سربلندی و افتخار آفریدند، امروز نماز ظهر و عصر را در فضایی سرشار از معنویت به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز در سخنانی با تجلیل از اراده سترگ جانبازان کشور در مسابقات جهانی تصریح کردند: افتخارآفرینی شما مایه آبروی ملت مسلمان و نظام اسلامی شده است و لازم است از این تلاشها به نحو شایسته‌ای قدردانی شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارد تفکری که حضور در مسابقات جهانی را تشریفاتی و زائد می‌داند، مسابقات جهانی را، عرصه تجلی قدرت جسمانی و بویژه قوت اراده ورزشکاران ملتها خواندند و فرمودند: ملتها در همه میدانها نیاز به اراده قوی دارند و هنگامی که ورزشکاری در میدان جهانی موفق و پیروز می‌شود این امر نشان‌دهنده سطح قوی اراده آن ملت است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر فعالیتهای سازمان‌یافته در توفیق یا عدم توفیق ورزشکاران در مسابقات جهانی افزودند: پیروزی در میدانهای ورزشی همچنین نشان‌دهنده فعالیتهای سازمان یافته‌ای است که از قبل برای آماده‌سازی و پرورش ورزشکاران صورت گرفته و از این دیدگاه افتخارآفرینی در میدانهای ورزشی، قوت سازماندهی و مدیریت یک کشور را نشان می‌دهد و به همه سازمانها و دستگاههای مربوط و به طور کلی به دولت و ملت مربوط می‌شود.
مقام معظم رهبری با اشاره به ناخرسندی دشمن از افتخارآفرینی جانبازان دلاور افزودند: آمریکا خوشش نمی‌آمد پرچم جمهوری اسلامی بارها و بارها در این کشور افراشته و سرود جمهوری اسلامی نواخته شود اما پیروزیهای قاطع شما عزیزان نگذاشت او در جلوگیری از این مسأله، موفق شود.
مقام معظم رهبری همچنین از همه مربیان و دست‌اندرکاران امور ورزشی جانبازان قدردانی کردند.
در پایان این مراسم مقام معظم رهبری هدایایی به اعضاء تیم جانبازان و معلولان کشورمان اعطاء فرمودند و آنان را مورد تفقد قرار دادند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی