news/content
نسخه قابل چاپ
1375/03/07

برگزاری مراسم عزاداری ویژه شهادت امام حسین(ع) با حضور رهبر انقلاب

مراسم ویژه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه‌سازان عاشورای حسینی طی شبهای گذشته با شرکت گسترده عزاداران و سوگواران سالار شهیدان امام حسین (ع)، در حسینیه امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این مراسم که دسته‌ها و هیئتهای مختلف عزاداری حسینی از نقاط مختلف تهران حضور داشتند، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) به ذکر مصیبت حضرت حسین بن علی (ع) و مصائبی که در حادثه عاشورا و در سرزمین کربلا بر خاندان و یاران راست قامت آن حضرت واقع شده است، پرداختند و یاد فداکاریها و جانبازیهای حماسه‌سازان عاشورای حسینی و خاندان اهل بیت را گرامی داشتند.
در این مجالس همچنین هیئتهای عزادار با برپایی مراسم پرشور سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در سوگ سرور آزادگان جهان و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و بر ادامه خط سرخ شهادت به عنوان مشخصه‌ای روشن از اسلام ناب محمدی تأکید کردند. بنا بر همین گزارش در این مجالس چند تن از سخنرانان به تشریح نهضت حسینی و ویژگیهای حماسه عاشورا در صیانت از دین مبین اسلام پرداختند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی