news/content
نسخه قابل چاپ
1374/12/01

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

مسئولان‌ و مقامات‌ عالیرتبه‌ کشوری‌ و لشکری‌ به‌ همراه‌ جمع‌ زیادی‌ از کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) به‌ حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ رسیدند و طی‌ آن‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور از سوی‌ حاضرین‌ عید سعید فطر را به‌ معظم‌له‌ تبریک‌ گفتند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار با تبریک‌ متقابل‌ عید سعید فطر، موقعیت‌ کنونی‌ جهان‌ اسلام‌ و ملتهای‌ مسلمان‌ را مورد بازنگری‌ قرار دادند و فرمودند: عید سعید فطر، یک‌ عید اسلامی‌ محض‌ است‌ و جا دارد که‌ رهبران‌ و هدایتگران‌ افکار عمومی‌ مسلمانان‌ از جمله‌ علما، روشنفکران‌، شعرا، نویسندگان‌، هنرمندان‌ و سیاسیون‌ جهان‌ اسلام‌، با استفاده‌ از این‌ فرصت‌ مسائل‌ اساسی‌، عمومی‌ و کلان‌ دنیای‌ اسلام‌ را مورد بازنگری‌ قرار دهند و آن‌ را با ملتهای‌ مسلمان‌ در میان‌ نهند و این‌ خود یکی‌ از مضامین‌ عید سعید فطر است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از اسلام‌ به‌ عنوان‌ یک‌ منبع‌ سرشار قدرت‌ ملی‌، پیشرفت‌، هدایت‌ و آزادی‌ یاد کردند و فرمودند: کشوری‌ که‌ اسلام‌ در دل‌، عقل‌ و اندیشه‌ مردم‌ آن‌ حاکم‌ است‌، یک‌ عامل‌ عظیم‌ اقتدار ملی‌ را در بطن‌ خود دارد و می‌تواند خود را از تعرض‌، زورگویی‌ و تسلط فرهنگی‌ دشمنان‌ حفظ کند و به‌ آحاد ملت‌ آقایی‌ و شخصیت‌ ببخشد اما متأسفانه‌ امروز در دنیای‌ اسلام‌ از این‌ توانایی‌ عظیم‌ استفاده‌ نمی‌شود و این‌ خود پدیده‌ای‌ تلخ‌ برای‌ امت‌ اسلام‌ محسوب‌ می‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ تلاش‌ آمریکا برای‌ اعمال‌ فشار بر ملتهای‌ ضعیف‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: آمریکاییها با فشار بر دسته‌ای‌ از کشورها می‌کوشند آنان‌ را مجبور کنند که‌ یک‌ ظلم‌، غصب‌ و جنایت‌ بزرگ‌ یعنی‌ غصب‌ فلسطین‌ را نادیده‌ بگیرند کشتار دست‌ جمعی‌، آوارگی‌ و بی‌خانمان‌ کردن‌ ملت‌ فلسطین‌ بزرگترین‌ ظلم‌ و خلاف‌ در آفاق‌ مسائل‌ بین‌المللی‌ و بشری‌ است‌ و این‌ واقعیتی‌ است‌ که‌ معنا و مفهوم‌ آن‌ برای‌ ملتها و دولتهای‌ مسلمان‌ واضح‌ و روشن‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌ روز قدس‌ در دنیای‌ اسلام‌، اجتماع‌ عظیمی‌ از مسلمانان‌ در نقاط مختلف‌ جهان‌ برگزار می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر بی‌اثر بودن‌ تحمیلها و زورگوییهای‌ استکبار بر ملتهای‌ متمسک‌ به‌ اسلام‌ فرمودند: در هر جا که‌ اسلام‌ زنده‌ و سرافراز است‌ و ملت‌ و دولت‌ به‌ آن‌ معتز و مفتخر هستند، اسلام‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نیروی‌ عظیم‌ مردمی‌ مطرح‌ است‌ و امروز ملتها و دولتهای‌ مسلمان‌ باید به‌ تواناییهای‌ اسلام‌ و قدرت‌ عظیم‌ ملی‌ که‌ اسلام‌ می‌تواند موجد آن‌ باشد توجه‌ کنند و نیروی‌ سازنده‌ و توان‌ سیاسی‌ اسلام‌ را مورد استفاده‌ قرار دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ روشن‌ بودن‌ سیاست‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در ارتباط با مسئله‌ فلسطین‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: ما در موضع‌ حق‌ قرار داریم‌ و حق‌ در قضیه‌ فلسطین‌ با مردم‌ این‌ سرزمین‌ است‌ و تردیدی‌ نداریم‌ که‌ حق‌ سر انجام‌ پیروز خواهد شد.
غاصبین‌ فلسطین‌ نمی‌توانند این‌ لقمه‌ را فروبلعند زیرا از درون‌ سرزمینهای‌ اشغالی‌ برای‌ آنان‌ مشکل‌ به‌ وجود خواهد آمد و دنیای‌ اسلام‌ نیز روز به‌ روز تواناتر و اقتدارش‌ بیشتر خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ توجه‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و استفاده‌ مسلمانان‌ از معنویت‌ اسلام‌ را موجب‌ براندازی‌ دولت‌ غاصب‌ و بی‌ریشه‌ صهیونیستی‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ با تأکید بر همزیستی‌ مسالمت‌آمیز مسلمانان‌ با غیر مسلمین‌ فرمودند: مسلمانان‌، در کشور فلسطین‌ با یهودیان‌ و مسیحیان‌ زندگی‌ کرده‌اند و از این‌ پس‌ نیز می‌توانند زندگی‌ کنند. مشکل‌ اصلی‌، وجود دولت‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ است‌ که‌ به‌ عنوان‌ یک‌ امر تحمیلی‌ و بی‌ریشه‌ باید از بین‌ برود.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، آیاتی‌ چند از قرآن‌ کریم‌ تلاوت‌ شد و سپس‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور در اظهارات‌ کوتاهی‌ عید سعید فطر را فرصتی‌ جهت‌ نظاره‌ کردن‌ جلوه‌های‌ فضل‌ و رحمت‌ الهی‌ برای‌ امت‌ اسلام‌ خواندند و فرمودند: مردم‌ ایران‌ در سایه‌ انقلاب‌ و در چارچوب‌ اندیشه‌های‌ امام‌ عظیم‌الشأن‌ (رض‌) و در سایه‌ احکام‌ و معارف‌ قرآن‌ ساخته‌ شده‌اند و در مسیر کمال‌ حرکت‌ می‌کنند و با وجود کارشکنیهای‌ آمریکا، گامهای‌ سریعی‌ را در جهت‌ توسعه‌ و سازندگی‌ به‌ پیش‌ بر می‌دارند.

برچسب‌ها: عید فطر؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی