news/content
نسخه قابل چاپ
1373/10/12

دیدار جمعی از نخبگان جانباز با رهبر انقلاب

در آستانه‌ فرارسیدن‌ روز جانباز، پیش‌ از ظهر امروز جمعی‌ از نخبگان‌ جانباز با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
در این‌ دیدار که‌ مسئولان‌ بنیاد جانبازان‌ نیز حضور داشتند، مقام‌ معظم‌ رهبری‌، یکایک‌ جانبازان‌ را مورد محبت‌ و ملاطفت‌ خویش‌ قرار دادند و به‌ طور مستقیم‌ با افتخارآفرینی‌های‌ آنان‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ علمی‌، مذهبی‌، هنری‌ و ورزشی‌ آشنا شدند.
در این‌ دیدار که‌ در فضایی‌ معنوی‌ و شورانگیز برگزار شد، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از جانبازی‌ در راه‌ خدا به‌ عنوان‌ یک‌ ثواب‌ بزرگ‌ الهی‌ یاد کردند و استقامت‌ و بردباری‌ هر چه‌ بیشتر جانبازان‌ در ادامه‌ راه‌ روشن‌ انقلاب‌ و اسلام‌ را برای‌ افزودن‌ بر اجر و پاداش‌ آنان‌ نزد پروردگار، ضروری‌ خواندند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، وجود انسان‌ را بسیار عظیم‌ و فیاض‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: جانبازان‌، عظمت‌ قوایی‌ را که‌ خداوند در وجود انسان‌ به‌ ودیعه‌ گذاشته‌ است‌، نشان‌ می‌دهند و از این‌ نظر اجر بزرگی‌ را نصیب‌ خود می‌کنند زیرا بسیاری‌ از آنان‌ با وجود کمبودهای‌ جسمانی‌ توانسته‌اند خود را به‌ مدارج‌ بالای‌ علمی‌ برسانند و با به‌ کار گرفتن‌ قوای‌ درونی‌ خود قدرت‌ اراده‌ انسان‌ را اثبات‌ کنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ از همسران‌، مادران‌، پدران‌ و خادمین‌ جانبازان‌ به‌ سبب‌ یاری‌ و همراهی‌ کردن‌ با آنان‌ تجلیل‌ کردند و صبر، استقامت‌ و روحیه‌ بالای‌ جانبازان‌ را با وجود کمبودهای‌ جسمانی‌، ناشی‌ از اعتقادات‌ عمیق‌ اسلامی‌ آنان‌ و موجب‌ سربلندی‌ و افتخار اسلام‌ دانستند.

برچسب‌ها: جانبازان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی