news/content
نسخه قابل چاپ
1372/11/19

دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ روز نیروی‌ هوایی‌ صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از فرماندهان‌، افسران‌ و درجه‌ داران‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ به‌ حضور حضرت‌آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا رسیدند.
در این‌ دیدار فرمانده‌ کل‌ قوا طی‌ سخنانی‌ از روز نوزدهم‌ بهمن‌ 1357 به‌عنوان‌ خاطره‌ای‌ پرشکوه‌ و حادثه‌ای‌ بزرگ‌ نام‌ بردند و نیروی‌ هوایی‌ را موجودی‌ عظیم‌ و ماندگار، امتحان‌ داده‌، فداکار و با افتخارات‌ درخشان‌ توصیف‌ کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ حرکت‌ صحیح‌ و ویژگی‌های‌ برجسته‌ نیروی‌ هوایی‌ فرمودند: این‌ نیرو، دانش‌ و تخصص‌ را با روشن‌ بینی‌، آگاهی‌، احساس‌ تکلیف‌ دینی‌ و جرأت‌اقدام‌ همراه‌ کرد و امروز شاهد ابتکار، نوآوری‌، تلاش‌ مؤمنانه‌ و خالصانه‌، آگاهی‌ و نگرش‌ صحیح‌ به‌ زمان‌ و شناخت‌ جریانهای‌ زندگی‌ و سیاسی‌ در نیروی‌ هوایی‌ هستیم‌ و یک‌ موجود زنده‌ نظیر نیروی‌ هوایی‌ شخصیت‌ خود را با این‌ خصوصیت‌ مشخص‌ کرده‌ است‌ .
فرمانده‌ کل‌ قوا با ابراز علاقه‌ صادقانه‌ خویش‌ نسبت‌ به‌ نیروی‌ هوایی‌ فرمودند: نیروی‌ هوایی‌، نیروی‌ امتحان‌ داده‌ای‌ است‌ و خلبانان‌ این‌ نیرو در طول‌ جنگ‌ و بعد از آن‌ در یکی‌ از بهترین‌ آزمایش‌ها سربلند بیرون‌ آمده‌اند و نظام‌ اسلامی‌، مردم‌ و بدنه‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ هرگز نباید سهم‌ درخشان‌ نیروی‌ هوایی‌ را در افتخارات‌ بزرگ‌ بدست‌ آمده‌ فراموش‌ کنند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ اهمیت‌ و ارزش‌ هر فرد را در میزان‌ هماهنگی‌ و همراهی‌ او با دیگر اعضای‌ یک‌ مجموعه‌ مشخص‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: حرکت‌ یک‌ فرد در جامعه‌ و براساس‌ معیارهای‌ آن‌ جامعه‌ هنگامی‌ ارزشمند است‌ که‌ خود را در مسیر حرکت‌ کلی‌ آن‌ قرار دهد زیرا در چنین‌ شرایطی‌ است‌ که‌ فرد، حرکت‌ جامعه‌ را تسریع‌ و پربار می‌کند و به‌ آن‌ تداوم‌ می‌بخشد و این‌ جهت‌گیری‌ نه‌ تنها در نیروی‌ هوایی‌ بلکه‌ در مجموعه‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و در کل‌ حرکت‌ نظام‌ اسلامی‌ حائز اهمیت‌ است‌ .
فزمانده‌ کل‌ قوا جهت‌ حرکت‌ ارتش‌ را تلاش‌ فداکارانه‌ برای‌ تثبیت‌ آرمانهای‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ تعیین‌ کردند و فرمودند: نیروی‌ هوایی‌ بخش‌ زیبا و درخشان‌ جهت‌ حرکت‌ ارتش‌ است‌ و همین‌ تلاش‌ فداکارانه‌، ارتش‌ و نیروی‌ هوایی‌ را با برجستگی‌ زیاد در دلهاجای‌ داده‌ است‌ و امروز در دنیا ملت‌ هایی‌ هستند که‌ سرود، پرچم‌، مدالها و داستانهای‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را عزیز، گرامی‌ و متعلق‌ به‌ خود می‌دانند و به‌ آن‌ افتخار می‌کنند زیرا این‌ ارتش‌ را ارتش‌ اسلام‌ می‌دانند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ارتش‌ ایران‌ اسلامی‌ را موجودی‌ بزرگ‌، کارآمد، نیرومند، زنده‌، امتحان‌ داده‌، آبدیده‌ و در خدمت‌ ارزش‌های‌ ناب‌ دانستند و خطاب‌ به‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ فرمودند: ارزش‌های‌ اسلامی‌ در متن‌ خود، دانش‌، تخصص‌ ،فن‌، ابتکار و نوآوری‌ را به‌ همراه‌ دارد و کسانی‌ که‌ در ارتش‌ اسلام‌ خدمت‌ می‌کنند باید رفتارشان‌ اسلامی‌ باشد و در جهت‌ اسلام‌ حرکت‌ کنند و کسی‌ که‌ به‌ ارزش‌های‌ اسلام‌ ناب‌ و انقلاب‌ پایبندی‌ بیشتری‌ داشته‌ باشد ارزشمندتر محسوب‌ می‌شود زیرا چنین‌ فردی‌ در میدان‌ کار و ابتکار حتی‌ با وجود خطر وارد می‌شود و خالصانه‌ قدم‌ برمی‌ دارد. فرمانده‌ کل‌ قوا از خلبانان‌ فداکار و شجاع‌، افسران‌ فنی‌ خلاق‌ و مبتکر و عناصر پرتلاش‌ در امر آموزش‌، سازماندهی‌ و تدوین‌ مقررات‌ به‌ عنوان‌ مظاهر ایمان‌ و ارزش‌های‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: حاکمیت‌ اخلاق‌ و عمل‌ و تعبد اسلامی‌، رعایت‌ حلال‌ و حرام‌ اسلامی‌ و مبنا قراردادن‌ ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های‌ انقلابی‌ در نیروی‌ هوایی‌ از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردار است‌ و آن‌ کسی‌ که‌ متدین‌ و پایبند به‌ دین‌ است‌ به‌ معنای‌ واقعی‌ کلمه‌ باید مورد توجه‌ قرار گیرد و ارزشمند محسوب‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با ابراز رضایت‌ از مجموعه‌ تلاش‌های‌ نیروی‌ هوایی‌ فرمودند: پایبندی‌ به‌ ارزش‌ و ارزش‌گذاری‌ها در نیروی‌ هوایی‌ باید گسترش‌ یابد. کسانی‌ که‌ در این‌ نیرو مجاهدت‌ و خدمت‌ مؤثری‌ کرده‌اند و سوابق‌ درخشانی‌ دارند عزیزتر هستند و این‌ نیرو باید براساس‌ همین‌ معیارها روزبروز کامل‌تر، مؤمن‌تر و انقلابی‌تر شود و سطح‌ آن‌ از لحاظ آموزش‌، تجربه‌، نوآوری‌ و دانش‌ بالاتر برود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تهاجم‌ تبلیغاتی‌ قدرت‌های‌ استکباری‌ علیه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ فرمودند: دشمنان‌ انقلاب‌، جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را متهم‌ می‌کنند که‌ به‌ نظامی‌گری‌ و سلاحهای‌ ممنوع‌ روی‌ آورده‌ است‌، در حالی‌ که‌ آمریکا و همدستانش‌ از جمله‌ رژیم‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ ممنوع‌ترین‌ سلاح‌ها را، از جمله‌ سلاحهای‌ شیمیایی‌ و اتمی‌ تولید می‌کنند، می‌فروشند و در هر جا که‌ لازم‌ بدانند به‌ مصرف‌ می‌رسانند. آنها انبوهی‌ از سلاحهای‌ شیمیایی‌ را در طول‌ جنگ‌ تحمیلی‌ در اختیار رژیم‌ عراق‌ قرار دادند که‌ در مقابل‌ چشم‌ آنها مصرف‌ شد و دنیا مجروحین‌ ما را نیز مشاهده‌ کردند اما آن‌ها باز هم‌ به‌ فروش‌ سلاحهای‌ ممنوع‌ به‌ عراق‌ ادامه‌ دادند. رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ قدرتهای‌ استکباری‌ را فاقد هرگونه‌ حقی‌ برای‌ سخن‌ گفتن‌ در مورد سلاحهای‌ ممنوع‌ دانستند و فرمودند: ما هر کاری‌ را که‌ با اصولمان‌ سازگار باشد انجام‌ می‌دهیم‌ و اگر لازم‌ بدانیم‌ سلاح‌ تولید می‌کنیم‌ و یا آن‌ را بدست‌ می‌آوریم‌ همانگونه‌ که‌ در دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ نیز چنین‌ کردیم‌. اما در پی‌ تهیه‌ سلاح‌ ممنوعه‌ و استفاده‌ از آن‌ نیستیم‌ زیرا برای‌ اصول‌ و عقیده‌ خود احترام‌ قائل‌ هستیم‌ .
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ بیشترین‌ حجم‌ فروش‌ سلاح‌ را در منطقه‌ و جهان‌ به‌ کشورهای‌ همسو با اهداف‌ قدرت‌های‌ استکباری‌ مربوط دانستند و فرمودند: ما از تبلیغات‌ کذب‌ و مغرضانه‌ دشمن‌ هیچگونه‌ باک‌ وواهمه‌ای‌ نداریم‌ و این‌ تبلیغات‌ موجب‌ نخواهد شد که‌ از ادامه‌ راه‌ صحیح‌ خود باز بمانیم‌. ما معامله‌ سلاح‌ نداریم‌ و در مقابل‌ خریدهای‌ کلان‌ تسلیحاتی‌ کشورهایی‌ که‌ در جهت‌ اهداف‌ آمریکا کار می‌کنند، خریدهای‌ تسلیحاتی‌ ما ناچیز است‌ زیرا به‌ آن‌ نیاز نداریم‌ .
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ نزدیک‌ بودن‌ 22 بهمن‌ ماه‌ سالروز پیروزی‌ انقلاب‌ کبیر اسلامی‌ اشاره‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ از این‌ امتیاز بزرگ‌ و بی‌نظیر برخوردار است‌ که‌ آحاد مردم‌، نظام‌ و مسئولین‌ و دست‌ اندرکاران‌ را دوست‌ می‌دارند و علاقه‌ و محبت‌ خود را در هر فرصتی‌ بروز می‌دهند. ملت‌ بیدار ایران‌ در روز 22 بهمن‌ ماه‌ حضور عظیم‌ خود را در صحنه‌ دفاع‌ از ارزش‌ها و آرمانهای‌ انقلاب‌ به‌ رخ‌ دشمن‌ خواهد کشید و همانند سالهای‌ گذشته‌ مشت‌ محکمی‌ را به‌ دهان‌ دشمنان‌ و یاوه‌ گویان‌ خواهد زد.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، گروه‌ سرود نیروی‌ هوایی‌ دو سرود اجراء کردند و سپس‌ سرتیپ‌ ستاری‌ فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ گزارش‌ را از پیشرفت‌ها و دستاوردهای‌ اساسی‌ در جهت‌ بالابردن‌ توانایی‌های‌ عملیاتی‌، فنی‌، تجهیزاتی‌، آموزشی‌، اداری‌ و تحقیقاتی‌ این‌ نیرو ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ آمادگی‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را برای‌ دفاع‌ از آرمانهای‌ والای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تحت‌ اوامر فرمانده‌ کل‌ قو اعلام‌ کرد.
در این‌ دیدار فرماندهان‌ پایگاهها و جمعی‌ از پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌، رئیس‌ و جمعی‌ از روحانیون‌ سازمان‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ نیروی‌ هوایی‌، شماری‌ از خانواده‌های‌ شهدای‌ نیروی‌ هوایی‌ و خلبانان‌ آزاده‌ این‌ نیرو حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی