news/content
نسخه قابل چاپ
1372/10/27

دیدار جمعی از جانبازان‌ نمونه‌ و مسئولان‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار گروهی‌ از جانبازان‌ نمونه‌ و مسئولان‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ از جانبازان‌ به‌ عنوان‌ بهترین‌ فرزندان‌ کشور و برجسته‌ترین‌ نشانه‌های‌ ایثار ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ نام‌ بردند و توجه‌ جانبازان‌ را به‌ لزوم‌ حفظ و تقویت‌ روحیه‌ اخلاص‌ و فداکاری‌ در خود جلب‌ کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار که‌ به‌ مناسبت‌ میلاد مبارک‌ پرچمدار حادثه‌ کربلا حضرت‌ اباالفضل‌ العباس‌ (ع‌) و روز جانباز برگزار شد در بیان‌ اهمیت‌ جایگاه‌ جانبازان‌ در جامعه‌ اسلامی‌ فرمودند: جانبازان‌ مظهر گذشت‌ و نمونه‌های‌ برجسته‌ و بزرگی‌ از ایثار و فداکاری‌ هستند که‌ سلامت‌، جوانی‌ و آسایش‌ جسم‌ خود را در راه‌ انقلاب‌ صرف‌ کردند و امروز رنجها، دردها، ناراحتی‌ها و محرومیت‌ها را با صبر و مقاومت‌ و بزرگواری‌ تحمل‌ می‌کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ضمن‌ تاکید بر اهمیت‌ ارائه‌ خدمات‌ مادی‌، معنوی‌ و فرهنگی‌ به‌ جانبازان‌، فرمودند: هیچ‌ خدمت‌ و مسئولیتی‌ شریف‌تر از آن‌ نیست‌ که‌ انسان‌ بتواند تلاش‌ خود را در جهت‌ حل‌ مشکلات‌ و تامین‌ نیازهای‌ بهترین‌ فرزندان‌ کشور و نمونه‌های‌ ایثار بکار گیرد و بهترین‌ خدمت‌ را به‌ آنان‌ ارائه‌ دهد بنابراین‌ مسئولان‌ ذیربط همانند گذشته‌ برای‌ خدمت‌ به‌ جانبازان‌ تلاش‌ کنند و آن‌ را برای‌ خود حسنه‌ای‌ بزرگ‌ بدانند.
رهبر انقلاب‌ الامی‌ جانبازان‌ را طرف‌ معامله‌ با خداوند متعال‌ دانستند و فرمودند: آنچه‌ که‌ برای‌ جانبازان‌ بوقوع‌ پیوسته‌ است‌ معامله‌ با خدا محسوب‌ می‌شود و از آنجا که‌ کریم‌ترین‌، بهترین‌، بخشنده‌ترین‌، قدرتمندترین‌ و عزیزترین‌ طرف‌ معامله‌ جانبازان‌ خداوند است‌ بهترین‌ اجر و پاداش‌ را نیز دریافت‌ خواهند کرد و لازمه‌ آن‌ حفظ روحیه‌ اخلاص‌ و فداکاری‌ است‌ .
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از آرامش‌ نفس‌، اطمینان‌ خاطر، نورانیت‌ قلب‌ و توجه‌ به‌ خدا به‌ عنوان‌ نشانه‌های‌ لطف‌ الهی‌ و اجر اخروی‌ برای‌ جانبازان‌ یاد کردند و فرمودند: انسان‌ با تحمل‌ رنج‌ و سختی‌ فرصت‌ می‌یابد تا با کسب‌ مقامات‌ معنوی‌ نشانه‌هایی‌ از بهشتی‌ را که‌ خداوند در قیامت‌ وعده‌ داده‌ است‌ مشاهده‌ کند و جانبازان‌ عزیز باید مراقب‌ باشند که‌ این‌ سرمایه‌ عظیم‌ را از دست‌ ندهند زیرا حساب‌ الهی‌، حساب‌ دقیق‌ ایمان‌ و عمل‌ صالح‌ است‌ .
پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آقای‌ محسن‌ رفیق‌دوست‌ مسئول‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ فرخنده‌ میلاد اسوه‌ تمامی‌ جانبازان‌ و معلم‌ عشق‌ و ایثار حضرت‌ ابوالفضل‌ العباس‌ (ع‌) و روز جانباز را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تبریک‌ گفت‌. در پایان‌ این‌ ملاقات‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ یکایک‌ جانبازان‌ حاضر در این‌ دیدار را مورد تفقد و محبت‌ خویش‌ قرار دادند.
 

برچسب‌ها: جانبازان؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی