news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1372/09/14

برگزاری مراسم مدیحه‌سرائی در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب

در سالروز ولادت‌ فرخنده‌ و خجسته‌ حضرت‌ صدیقه‌ طاهره‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) دخت‌ گرامی‌ پیامبر عظیم‌‌الشأن‌ اسلام‌ پیش‌ از ظهر امروز مراسم‌ ویژه‌ مدیحه‌سرائی‌ و شعرخوانی‌ در فضائل‌ و مناقب‌ آن‌ حضرت‌ با شرکت‌ جمع‌ زیادی‌ از مداحان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع‌) در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) و در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ که‌ بیش‌ از دو ساعت‌ بطول‌ انجامید طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ در تبیین‌ عظمت‌ شخصیت‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) فرمودند: روایات‌ مستند بوضوح‌ نشان‌ می‌دهد که‌ صدیقه‌ طاهره‌(س‌) در مقامات‌ و مراتب‌ بسیار بالایی‌ سیر و عروج‌ کرده‌ بود تا حدی‌ که‌ جبرئیل‌ امین‌ که‌ با عظمت‌ترین‌ و مقرب‌ترین‌ فرشته‌ الهی‌ است‌ برای‌ تسلای‌ خاطر آن‌ حضرت‌ بر وی‌ نازل‌ می‌شد و این‌ حقیقت‌ گویایی‌ از ارزش‌، عظمت‌ و اوج‌ یک‌ انسان‌ در منطق‌ اسلام‌ و در معیار اسلامی‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سربلندی‌ فاطمه‌ زهرا (س‌) را در پشت‌ سرگذاشتن‌ امتحان‌ها و محنت‌های‌ سخت‌ خاطرنشان‌ ساختند و فرمودند: زهرای‌ اطهر(س‌) با محنت‌ و مجاهدت‌ به‌ اوج‌ عظمت‌ دست‌ یافت‌ و تا آنجا پیش‌ رفت‌ که‌ خداوند متعال‌ برای‌ خشنود کردن‌ او جبرئیل‌ امین‌ را بر وی‌ نازل‌ کرد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بیاناتشان‌ مداحان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ را از بیان‌ احادیث‌ و روایات‌ غیر مستند که‌ موجب‌ بهره‌برداری‌ سوءدشمنان‌ اسلام‌ می‌شود برحذر داشتند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: از زمان‌ ائمه‌ اطهار(ع‌) تاکنون‌ در هیچ‌ عصری‌ همانند امروز عامه‌ مردم‌ برای‌ ائمه‌ بزرگوار (ع‌) تا این‌ حد احترام‌ و تکریم‌ قائل‌ نشده‌اند. در فضای‌ ملکوتی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ سایه‌ای‌ از حکومت‌ علوی‌ و نبوی‌ است‌ از فاطمه‌ زهرا(س‌) با عظمتی‌ که‌ شایسته‌ آن‌ حضرت‌ است‌ نام‌ برده‌ می‌شود و این‌ پدیده‌ فرصت‌ ذیقیمتی‌ است‌ که‌ مداحان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ باید آن‌ را غنیمت‌ بدانند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ مراسم‌ که‌ همزمان‌ با ولادت‌ بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و روز فرخنده‌ زن‌ برگزار شد، تنی‌ چند از مداحان‌ و شاعران‌ در وصف‌ عظمت‌ و شأن‌ والای‌ بانوی‌ بزرگ‌ اسلام‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌) مدیحه‌ سرایی‌ کردند.
این‌ گزارش‌ حاکیست‌ در این‌ مراسم‌ اعضای‌ جامعه‌ مداح‌ تهران‌، شمیران‌، مجمع‌ ذاکرین‌ حسینی‌ و جوامع‌ مداحان‌ شهرهای‌ مشهد، قم‌، کاشان‌، بابل‌، یزد، کرمان‌، شیراز، آمل‌ و بابلسر حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی