news/content
نسخه قابل چاپ
1372/05/17

دیدار وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ و مسئولان‌ رایزنی‌های‌ فرهنگی ‌خارج‌ از کشور با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ و مسئولان‌ رایزنیهای‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در خارج‌ از کشور با ایشان‌ ضمن‌ ارائه‌ رهنمودهایی‌ به‌ آنان‌ اهمیت‌ فعالیتهای‌ فرهنگی‌ در میان‌ ملل‌ مختلف‌ جهان‌ را مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بیاناتشان‌ از توزیع‌ کتابهای‌ با ارزش‌ و مفید به‌ زبانهای‌ مختلف‌ در خارج‌ از کشور بعنوان‌ یک‌ کار فرهنگی‌ لازم‌ و ضروری‌ نام‌ بردند و بر اهمیت‌ استفاده‌ از مترجمین‌ زبردست‌ برای‌ ترجمه‌ صحیح‌ و دقیق‌ کتابهای‌ مورد نظر تأکید کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ استفاده‌ از روشهای‌ جدید برای‌ انجام‌ فعالیتهای‌ فرهنگی‌ و تبلیغاتی‌ را ضروری‌ دانستند و فرمودند: مسئولین‌ فرهنگی‌ باید عمیق‌ترین‌ و بهترین‌ کارآیی‌ و صائب‌ترین‌ تدبیر را داشته‌ باشند که‌ ترویج‌ زبان‌ فارسی‌ یکی‌ از بهترین‌ کارهاست‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر لزوم‌ انتشار مواضع‌ رسمی‌ نظام‌ در زمینه‌ مسائل‌ جهانی‌ برای‌ ملتها فرمودند: کارشناسان‌ امور فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در خارج‌ از کشور باید به‌ اقتضای‌ زمان‌ عکس‌العمل‌ مناسب‌ و تبلیغ‌ شایسته‌ داشته‌ باشند و این‌ امر خود مستلزم‌ هوشمندی‌ و تعیین‌ نقاط سودمند و بدون‌ ضرر است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ برقراری‌ ارتباط با عناصر برخوردار از استعدادهای‌ بالقوه‌ را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ همیشگی‌ دشمنان‌ انقلاب‌ برای‌ ایجاد غبارآلودگی‌ در فضای‌ افکار عمومی‌ مردم‌ فرمودند: دستگاه‌ امپراتوری‌ خبری‌ دنیا سنگینی‌ خود را بر روی‌ ملت‌ ایران‌ انداخته‌ است‌ و قصد دارد با ایجاد فضای‌ غبارآلود در میان‌ افکار عمومی‌ راههای‌ تنفس‌ ما را مسدود کند اما مردم‌ ایران‌ و مسئولان‌ نظام‌ باید همت‌ کنند و این‌ غبار آلودگی‌ را از بین‌ ببرند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ بیاناتشان‌ بر ضرورت‌ ارتباط مستمر مسئولان‌ رایزنیهای‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با فضای‌ داخلی‌ کشور تأکید کردند.
بنابر همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دکتر لاریجانی‌ وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ طی‌ گزارش‌ کوتاهی‌ هدف‌ از برپائی‌ سمینار مشترک‌ نمایندگان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در خارج‌ از کشور رابرشمرد.

برچسب‌ها: زبان فارسی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی