news/content
نسخه قابل چاپ
1371/11/27

اعطای سردوشی به دانشجویان دانشگاه افسری با حضور فرمانده کل قوا

مراسم ویژه فارغ‌التحصیلی دوره بیست و یکم و اعطای سردوشی به دانشجویان دوره جدید دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در این دانشگاه برگزارشد و طی آن اساتید منتخب و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه افسری جوایزی را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
فرمانده کل قوا در این مراسم طی سخنانی از ارتش وسپاه به عنوان دو سازمان ارزشمند نظامی نام بردند و افزودند: نیروهای مسلح ما درارتش و سپاه، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در مسیر تحقق آرمانهای مردم و حراست از انقلابی که به بهای مجاهدتهای طولانی بدست آمده است تلاش می کنند. ولذا آنان باید برای دفاع از انقلاب،‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌استقلال و تمامیت ارضی کشور همواره خود را در حال جهاد بدانند و از لحاظ آموزشی، سازماندهی وتجهیزات نظامی در آمادگی کامل قرارداشته باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان ابراز عشق و علاقه ملت ایران به آرمانهای انقلاب درراهپیمایی باشکوه 22بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نشان از وفاداری،صمیمیت، شجاعت و غیرت اسلامی مردم ایران دانستند و فرمودند: عظمت این راهپیمایی دشمنان اسلام را غافلگیر کرد و همه ی ناظران و تحلیلگران بین المللی را به تعجب و توجه ویژه واداشت و امروز دفاع از خواستها و آرمانهای این ملت بزرگ برای نیروهای مسلح ما افتخاری جاودانه محسوب می‌شود.
فرمانده کل قوا توجه ارتش و سپاه را به لزوم همکاری هرچه بیشتر و نزدیکتر جلب کردند و فرمودند: نیروهای مسلح ماکه از روحیه ای بالا و کارآیی بسیار خوبی برخوردارند باید به نگهداری تجهیزات،سازندگی و تولید بسیار اهمیت بدهند با کار و تلاش خود گامهای بلندی را به پیشبردارند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهیدان وحماسه آفرینی های جانبازان و رزمندگان اسلام فرمودند: دوران جنگ تحمیلی و مبارزات مستمر ملت مسلمان و انقلابی ایران در صحنه های مختلف یادآور اوج مردانگی و شرف ملی و موجب برانگیخته شدن احساس وفاداری و علاقمندی به آرمانهاست. یاد آن مجاهدتها، خستگی و رخوت را از تن ملت می زداید و اجازه نخواهیم داد یاد آن همه حماسه و شور به فراموشی سپرده شود.
فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری برای آموزش و فراگیری علوم و فنون نظامی ابراز کردند.
برپایه همین گزارش در این مراسم که با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد فرمانده کل قوا از یگان‌های مستقر درمیدان سان دیدند و سپس ضمن حضور در برابر یادواره شهدای دانشگاه افسری با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
پیش از بیانات مقام معظم رهبری رئیس دانشگاه افسری گزارش تحصیلی پایان دوره ی بیست و یکم این دانشگاه را به استحضار فرمانده کل قوا رساند و طی آن از ایمان، انضباط و آموزش به عنوان پایه و اساس ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت:‌ فعالیتهای آموزشی دانشگاه افسری در رشته‌های ریاضی،‌ فیزیک، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و‌ مهندسی راه و ساختمان تأثیر مثبتی را در ارتقاء سطح دانش افسران دربرخواهد داشت و عامل مهمی در بکارگیری بالاترین تخصصها در ارتش، افزایش توان رزمی و بنیه ی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب خواهدشد.
پس از این گزارش دانشجویان به قرائت متن سوگند نامه ای پرداختند که در آن فداکاری و شهادت طلبی در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرارگرفته است.
در ادامه این مراسم 22 تن از پرسنل منتخب شامل استادان و فارغ التحصیلان ممتاز و چند تن از فرماندهان نمونه تقدیرنامه ها و جوایزی را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند و نماینده دانشجویان دوره بیست و نهم دانشگاه افسری نیروی زمینی به اخذ سردوشی نایل شد.
در این مراسم همچنین نمایندگان دانشجویان قدیم و جدید به قرائت دو خطابه پرداختند و پس از اجرای سرود وحدت صدها تن از دانشجویان و کاراته کاران ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای عملیات نمایشی پرداختند.
رژه منظم یگانهای مستقردر میدان از مقابل کلام الله مجید و فرمانده کل قوا و بدنبال آن اجرای عملیاتنمایشی اعتماد به نفس پایان بخش این مراسم بود.
به موجب این گزارش در این مراسم رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس گروه مشاوران نظامی فرمانده کل قوا،فرماندهان نیروهای مستقل ارتش و سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای دفاتر عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا، وابستگان نظامی کشورهای خارجی، فرماندهان یگانهای نیروی زمینی ارتش و خانواده شهدا و دانشجویان دانشگاه افسری حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی