news/content
نسخه قابل چاپ
1370/07/09

دیدار اعضای شورای عالی برگزارکننده کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای عالی برگزار کننده کنفرانس بین المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با ایشان ضمن ارائه رهنمودهایی به آنان به توطئه خطرناک تضعیف و نابودی آرمان فلسطین اشاره کردند و ضرورت تأکید بر محو رژیم صهیونیستی به عنوان هدف اصولی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران را یادآور شدند.
مقام معظم رهبری در این دیدار به اهمیت شرایط زمانی برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اشاره کردند و فرمودند: مسئله فلسطین برای ملت مسلمان و انقلابی ایران یک مسئله جدی، اساسی و حیاتی است و ما برگزاری کنفرانس صلحی که آمریکا شیطان بزرگ و حامی اصلی رژیم نژادپرست صهیونیستی پرچمدار آن باشد را یک اقدام خائنانه میدانیم زیرا این امر حقوق انکارناپذیر ملت فلسطین را پایمال خواهدکرد.
رهبر انقلاب اسلامی ضرورت تلاش در جهت تقویت گرایش انقلابی در این کنفرانس بین‌المللی را خاطرنشان ساختند و فرمودند: دفاع صریح از قیام اسلامی مردم فلسطین برای مایک وظیفه است و باید به هرطریق ممکن کمکهای لازم در اختیار مبارزان فلسطینی گذاشته شود. تصمیم اخیری که بنام شورای ملی فلسطین انجام شد در جهت فروختن و ذلیل کردن فلسطین بود و ما آن را محکوم کرده و مردود می دانیم. نظام سیاسی درفلسطین باید ازسوی صاحبان واقعی آن تشکیل شود و رژیم غاصب و طرفدار تبعیض نژادی حاکم بر فلسطین اشغالی نیز متلاشی و محو شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیداری ملتها را یک عامل مهم و اساسی برای ممانعت از تحقق توطئه خطرناک نابودی ملت فلسطین ذکر کردند و در پایان سخنانشان تصریح کردند که حیثیت انقلابی و جهت گیری ویژه جمهوری اسلامی ایران باید در کنفرانس بین المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بصورتی آشکار نشان داده شود.
برپایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام موسوی لاری دبیر این کنفرانس گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری کنفرانس مزبور را به استحضار مقام معظم رهبری رساند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی