news/content
نسخه قابل چاپ
1370/01/31

غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر انقلاب / سال ۷۰

آئین غبارروبی ضریح مطهر حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء بامداد امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد.

طی مراسم خاصی که بامداد امروز در حرم مطهر هشتمین پیشوای شیعیان جهان و در فضائی نورانی و آکنده ازصفا و معنویت و لبریز از خلوص و عشق به مقام شامخ ولایت الهیه برگزار گردید درب ضریح پاک حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا علیه السلام گشوده شد و مقام معظم رهبری در حالیکه به لباس سفیدی ملبس شده بودند با ذکر دعا و بوسه نهادن بر آن آستان ملکوتی به داخل ضریح مطهر مشرف شده و در کسوت خدمتگزاری آن حضرت غبار بنشسته بر آن مکان شریف را جمع آوری کردند تا شیعیان شیفته اهل البیت علیهم السلام آن را توتیای چشم خویش سازند.

در این مراسم در حالیکه نوای دلانگیز و روح پرور قران کریم در فضای قدسی حرم ملائک پاسبان حضرت رضا علیه السلام طنین‌انداز بود تربت مقدس رضوی با گلاب ناب و مخصوص شستشو داده شد.

در پایان این مراسم که جمعی از علماء مسئولان و مقامات استان و گروهی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند حجةالاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی مقداری از غبار و نبات متبرک به همراه جزواتی از کلام الله مجید به حاضران اهداء نمود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی