news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1387/02/04

دیدار کارگران نمونه و مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار کارگران نمونه و مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی، ضمن تجلیل از نقش کارگران در دست‌یابی کشور به عزّت و استقلال و تأکید بر لزوم تکریم واقعی کارگر، به درپیش‌بودن دور دوم انتخابات هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و اهمیت بسیار بالای آن اشاره و تصریح کردند: ملت ایران همان‌گونه که در دور اول انتخابات با هوشیاری و حرکت عظیم خود پاسخ قاطعی به جنجال‌ها و تبلیغات دشمنان داد، در دور دوم انتخابات نیز با حضور پرانگیزه و انتخاب نمایندگان اصلح، بار دیگر ثابت خواهد کرد که انگیزه‌ی ملت ایران تمام‌نشدنی است.
رهبر انقلاب اسلامی اصل حضور در انتخابات و نشان‌دادن انگیزه‌ی تمام‌نشدنی ملت را خیلی مهم ارزیابی و تأکید کردند: وظیفه‌ی بسیار مهم دیگر، انتخاب نمایندگان اصلح و افرادی است که به فکر مردم و دلسوز آنان باشند و برای همکاری و همدلی با دولت، قوه‌ی قضاییه و بخش‌های دیگر به منظور پیشرفت کشور و اجرای کارهای بزرگ تلاش کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که پیشرفت کشور با اتحاد مسئولان و همچنین همدلی مردم و مسئولان امکان‌پذیر است، خاطرنشان کردند: دشمنان همواره از کوچک‌ترین اختلاف برداشت و سلیقه میان مسئولان بهره‌برداری و خوشحالی می‌کنند و با تبلیغات گسترده سعی در جنجال‌سازی دارند.
ایشان افزودند: این امر نشان‌دهنده‌ی اهمیت اتحاد و همدلی در کشور است و همان‌گونه که امام خمینی رحمة‌الله‌علیه بارها تأکید می‌کردند، باید در جهت اتحاد و همدلی حرکت کرد و به هیچ‌وجه نباید فضای اختلاف، درگیری، مچ‌گیری و ایراد‌گیری‌های بی‌اهمیت وجود داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری هوشیاری ملت ایران در مقاطع مختلف تأکید کردند: به لطف خداوند، ملت ایران، ملتی با اتحاد و هوشیار و این هوشیاری ملت از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استقلال را مسأله‌ی اصلی کشور دانستند و افزودند: ملت ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به استقلال سیاسی دست یافت و حفظ این استقلال سیاسی در گرو تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور است که این مسأله نیز به کار، تولید، شکوفایی کار و نوآوری در بخش‌های مختلف بستگی دارد.
ایشان با اشاره به تبلیغات گسترده‌ی نظام استکباری آمریکا و شبکه‌ی شیطانی صهیونیسم بر ضد ملت ایران خاطرنشان کردند: به دلیل کار و تلاش و حرکت رو به جلو کشور، دشمنان در میدان عمل از مقابله با ملت ایران ناامید شده‌اند و به همین دلیل، به لفّاظی، جنجال‌آفرینی و اتهام‌زنی روی‌آورده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به روی کار بودن دولت کار و تلاش خاطرنشان کردند: عناصر اصلی دولت دائماً در تلاش و تحرک برای کارهای باارزش و پر‌اهمیت هستند و اعضای دولت به معنای حقیقی کلمه، کارگری می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جایگاه و نقش کارگران در توسعه و تولید و پیشرفت و استقلال کشور افزودند: یکی از وظایف مسئولان، برطرف‌کردن مشکلات جامعه‌ی کارگری، از جمله مسأله‌ی اشتغال و رونق‌دادن به کارآفرینان و ایجاد زمینه برای بنگاه‌های کاری و تولیدی است. ایشان با تأکید بر دیدگاه اسلام درباره‌ی کارآفرینان و بنگاه‌های کارآفرین خاطرنشان کردند: در نظام اسلامی، کارآفرین و بنگاه کارآفرینی دو بازوی لازم و ضروری هستند که دولت باید با ایجاد یک خط عادلانه و میانه، زمینه‌ی همکاری صحیح میان این دو را بدون آن‌که به حقوق یکدیگر تعرض کنند، فراهم نماید.
رهبر انقلاب اسلامی لزوم توجه بیش از پیش به وجدان کاری و درستکاری و همچنین نوآوری در مجموعه‌های تولیدی را یادآور شدند و تأکید کردند: تقدّس کار و تکریم کارگر باید در رأس برنامه‌ها باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجلّی وجدان دینی و ملی جامعه‌ی کارگری کشور در دوران انقلاب اسلامی و همچنین سال‌های دفاع مقدس، بر لزوم قدرشناسی ملت ایران از جامعه‌ی کارگری تأکید کردند و افزودند: در منطق اسلام، کار، عمل صالح و عبادت است که این جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می‌دهد.
 
در آغاز این دیدار که هم‌زمان با روز ملی کارآفرینی و در آستانه‌ی روز جهانی کارگر برگزار شد، آقای جهرمی -وزیر کار و امور اجتماعی- ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: تلاش برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، دفاع از حقوق جامعه‌ی کارگری و کارفرمایی با راهبرد تفاهم، ایجاد و توسعه‌ی بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از نیروی کار، گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، گسترش بیمه‌ی بیکاری برای کارگران قراردادی و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری، از جمله اقدامات وزارت کار و امور اجتماعی بوده است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی