news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/09/06

دیدار رئیس‌جمهوری سریلانکا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای "ماهیندا راجا باکسه" -رئیس‌جمهور سریلانکا- و هیأت همراه، با اشاره به پیشینه‌ی روابط دو کشور و لزوم گسترش مناسبات دو جانبه‌ی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصریح کردند: قاره‌ی آسیا ظرفیت مناسبی برای توسعه‌ی همکاری بین کشورهای خود دارد که کمتر به آن توجه شده و ضروری است دولت‌های منطقه گام‌های مؤثری در این مسیر بردارند.
رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از سیاست دولت فعّال سریلانکا در کمک به مسلمانان سریلانکایی و همراهی با آنان خاطرنشان کردند: خوشبختانه امروز دولتمردان این کشور رفتار خوبی با مسلمانان سریلانکا دارند و ما از این رویکرد، قدرشناسی می‌کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی به اقدام مثبت دولت سریلانکا در حمایت از مردم فلسطین اشاره و تصریح کردند: جبهه‌ی حامی صهیونیست اقدامات بسیاری برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین انجام داده که نمونه‌ی آن برگزاری کنفرانس آناپولیس است، اما وجدان‌های پاک و انسان‌های آزاده دنیا در کنار مردم فلسطین هستند و از آنان حمایت می‌کنند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای ماهیندا راجا باکسه -رئیس‌جمهور سریلانکا- با موفقیت‌آمیزخواندن مذاکرات و توافقات انجام‌شده بین دو کشور افزود: ایران و سریلانکا روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و تاکنون دو کشور طرح‌های متعددی تعریف و اجرا کرده‌اند.
وی به مشکل تروریسم در سریلانکا طی سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: تروریست‌ها خواهان تقسیم کشور به دو بخش بودند که موفق شدیم آنان را از شرق کشور پاکسازی کنیم و اکنون برای تحول، توسعه و رونق مناطق مختلف کشور تلاش می‌کنیم.
رئیس‌جمهور سریلانکا به تشکیل کمیته‌ی همبستگی با ملت فلسطین در سریلانکا اشاره کرد و گفت: ما ضمن محکوم‌کردن اعمال و تهاجمات صهیونیست‌ها از ایده‌ی تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی