news/content
نسخه قابل چاپ
1386/08/09

دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی، افق آینده‌ی کشور را بسیار روشن و تابناک دانستند و تأکید کردند: ادامه‌ی مسیر پرافتخار عزت، استقلال و اقتدار کشور در گرو تقویت اراده، افزایش معرفت دینی، تلاش علمی همراه با خلاقیت همه‌ی آحاد ملت به‌ویژه جوانان و تقویت روزافزون وحدت و همدلی دولت و ملت است.
ایشان با اشاره به حوادث تاریخی ۱۳ آبان و به‌ویژه سخنرانی امام خمینی رحمةالله‌علیه علیه قانون مصونیت قضایی اتباع آمریکا و تبعید ایشان در سال ۱۳۴۳، همچنین حادثه‌ی تلخ کشتار دانش‌آموزان در تهران به دست مزدوران آمریکا در سال ۱۳۵۷ افزودند: اگرچه ایادی آمریکا در این دو واقعه به ملت ایران ضربه زدند، اما جوانان پرشور و انقلابی کشور در سیزده آبان ۵۸ با تسخیر سفارت آمریکا که مرکز جاسوسی بود، جواب محکم و سختی به دولت زورگوی آمریکا دادند.
رهبر انقلاب اسلامی سرنوشت ملت‌ها را همواره منوط به تصمیم تاریخی آن‌ها برای سلطه‌پذیری و سکوت در برابر زورگویی یا مقابله با سلطه‌گران و ایستادگی در مقابل آن‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران در این تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز، راه دوم را انتخاب کرد و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمةالله‌علیه سیلی محکم ملت ایران به سال‌ها زورگویی، تحقیر و سلطه‌طلبی آمریکا بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار مبارزه با نظام سلطه افزودند: قدرت‌های استکباری و سلطه‌گران به‌راحتی تسلیم نمی‌شوند، اما در مقابل اراده‌ی یک ملت و عزم او برای ادامه‌ی مسیر استقلال و عزت، کاری از پیش نخواهند برد.
ایشان با یادآوری هزینه‌هایی که ملت ایران برای استقلال و عزت خود متحمل شده است -از جمله هشت سال دفاع مقدس- تأکید کردند: امروز ملت ایران و جوان ایرانی الهام‌بخش دنیای اسلام و بسیاری از کشورهای دنیاست و جایگاه و شأن ایران اسلامی در جهان قابل مقایسه با گذشته نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت اراده، توانایی‌های فکری، روحی و معرفت دینی و ادامه‌ی مسیر نوآوری علمی خاطرنشان کردند: هسته‌های علم و معرفت و سیاست در دانشگاه‌ها و مدارس که با عناوین مختلفی همچون انجمن اسلامی، جامعه‌ی اسلامی، جنبش عدالت‌خواهی و بسیج دانشجویی به فعالیت می‌پردازند و همچنین مجموعه‌های جوان دیگری که در این مسیر حرکت می‌کنند، برگ زرینی از تلاش ملت ایران هستند که باید تقویت شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حرکت و تلاش خستگی‌ناپذیر را بسیج واقعی ملت دانستند و با اشاره به نام مقدس بسیج افزودند: بسیج، تلاش و حرکت همراه با مسئولیت پذیری در مسیر استقلال و آبادانی کشور است و بسیج عمومی یک ملت به معنای آمادگی و هوشیاری دائم آحاد مردم، به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان در این راه پرافتخار است که نتیجه‌ی آن، آسیب‌ناپذیری کشور و ملت خواهد بود.
ایشان با اشاره به پیشرفت ملت ایران در عرصه‌های گوناگون و همچنین رشد آگاهی و انگیزه‌های انقلابی و اسلامی در جوانان، موفقیت‌های علمی در زمینه‌ی هسته‌ای را یکی از نمونه‌های پیشرفت کشور برشمردند و افزودند: علت اصلی مخالفت قدرت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا با این موضوع، مخالفت آن‌ها با پیشرفت و قدرت علمی ملت ایران است، زیرا قدرت علمی موجب افزایش اعتماد به نفس و تقویت اراده‌ی یک ملت می‌شود و در چنین شرایطی، دیگر نمی‌توان آن ملت را تحت سلطه درآورد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید و تبلیغات و جنجال رسانه‌های آمریکایی در خصوص نقش ایران در کشتار نظامیان آمریکایی در عراق، آن را دروغ محض خواندند و خاطرنشان کردند: سیاست‌های ابلهانه‌ی آمریکا در عراق موجب کشته‌شدن نظامیان این کشور شده و دولت آمریکا به دلیل این سیاست‌های غلط در معرض نقد مردم خود نیز قرار گرفته است، ولی چون پاسخی ندارد، به‌دروغ ایران را متهم می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: امروز عامل اصلی ناامنی در منطقه‌‌ی خاورمیانه، آمریکاست و دخالت‌های آمریکا در عراق، لبنان و فلسطین موجب بی‌ثباتی شده است.
ایشان افزودند: ملت‌ها متوجه این امر شده‌اند و به همین دلیل است که هر یک از دولتمردان آمریکایی به هر کشوری که سفر می‌کند، با اعتراض‌های گسترده‌ی مردمی مواجه می‌شود و این یعنی انزوا و فروریختن هیمنه و ابهت ابرقدرتی.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: جسارت، جرأت و آگاهی ملت‌ها نتیجه‌ی قیام و ایستادگی ملت ایران به‌ویژه جوانان است که از دشمن نمی‌هراسند و بر حرف حق پافشاری می‌کنند و خداوند نیز رحمت و برکات خود را نازل می‌کند.

برچسب‌ها: دیدار ۱۳آبان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی