news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/07/24

دیدار رئیس‌جمهوری ترکمنستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای قربان‌قلی بردی محمداف -رئیس‌جمهور ترکمنستان- با اشاره به تاریخ و جغرافیای مشترک دو کشور ایران و ترکمنستان، همکاری کشورهای همسایه را عامل قدرت بیشتر این کشورها برشمردند و خاطرنشان کردند: زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان بیش از پیش است که از جمله‌ی آن‌ها همکاری در بخش گاز و همکاری‌های اقتصادی می‌باشد.
ایشان تأکید کردند: همکاری پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر می‌تواند این منطقه را به منطقه‌ای فعال و پر‌سود برای همه‌ی این کشورها تبدیل کند.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای قربان‌قلی بردی محمداف -رئیس‌جمهور ترکمنستان- نیز با اشاره به دیدار چند ماه قبل خود با رهبر انقلاب اسلامی و توصیه‌ی ایشان برای گسترش روابط گفت: بر این اساس، دولت ترکمنستان تلاش همه‌جانبه‌ی خود را برای تعمیق روابط دو کشور به کار گرفته است.
وی افزود: امضای سند همکاری در زمینه‌ی احداث خط راه آهن میان ایران، ترکمنستان و قزاقستان نشانه‌ی آشکاری از جدیت جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی