news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/07/24

دیدار رئیس‌جمهوری آذربایجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای الهام علی‌اف -رئیس‌جمهور آذربایجان- و هیأت همراه وی، با اشاره به فرهنگ و تاریخ و دین مشترک دو کشور ایران و آذربایجان تأکید کردند: روند روابط دو کشور تاکنون خوب بوده است، اما همکاری‌ها باید بیش از سطح کنونی تعمیق و گسترش یابد.
ایشان همکاری‌های نفت و گاز ایران و آذربایجان را از جمله زمینه‌های همکاری دانستند و با اشاره به نشست امروز سران کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر و نتایج خوب آن افزودند: هر اندازه که همکاری‌های کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی آن‌ها گسترش یابد، به نفع پنج کشور ساحلی خواهد بود.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌ها با روابط صمیمی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان خاطرنشان کردند: باید مراقب این تحریک‌ها بود که البته اراده‌ی سیاسی دولت آذربایجان حاکی از استحکام و ثبات مواضع این کشور در مقابل مخالفان روابط خوب و مصالح دو کشور است.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای الهام علی‌اف -رئیس‌جمهور آذربایجان- با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، مذاکرات خود در تهران و مصوبات نشست کشورهای ساحلی دریای خزر را بسیار خوب خواند و گفت: اراده‌ی مسئولان جمهوری آذربایجان برای گسترش هرچه بیشتر روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران، خلل‌ناپذیر و جدی است و دولت آذربایجان در قبال تحریک‌های مخالفان روابط دو کشور کاملاً هوشیار است.
وی امضای بیانیه‌ی مشترک در پایان نشست کشورهای ساحلی دریای خزر را یک موفقیت بزرگ خواند و تأکید کرد: این بیانیه موجب نزدیکی بیشتر پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر خواهد شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی