news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمفيلمفيلمفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1386/07/04

دیدار جمعی از شعرا با رهبر انقلاب

در شب میلاد کریم اهل بیت؛ حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان کشور در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سروده‌های خود را در وصف پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام، شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی، قرائت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی این جلسه‌ی صمیمی را جلسه‌ای نمادین برای تجلیل از شعر و شاعر برشمردند و خاطرنشان کردند: هنر شعر بعد از انقلاب اسلامی حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده است و انتظار می‌رود این حرکت مبارک در ترسیم منحنی رشد خود به نقطه‌ی اوج تاریخی برسد.
ایشان وجود فکر و قالب نو، مضمون یابی و ترکیب‌های بدیع و استفاده‌ی خوب از کلمات را از ویژگی‌های بارز شعرای این دوران برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجلیل و تکریم شاعران جوان را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: شعر شعرای جوان ما حقیقتاً از برخی آثار ادبی و شبه ادبی بی‌توجه به اسلام و انقلاب بالاتر است. لذا شایسته است از آنان تقدیر و اشعارشان گردآوری و منتشر شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم توجه به نقد و نقادی در عرصه‌ی هنر و شعر تصریح کردند: نقد، شعر را صیقل و جلا می‌دهد و خصوصیات مثبت را برجسته می‌کند و انتشار اشعار زمینه‌ی خوبی برای نقد شعر است.
 
در ابتدای این مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی